La Diputació aprova una declaració institucional de suport al sector pesquer de Castelló

    També s’aproven mesures d’eficiència energètica per a municipis xicotets i ajudes per a conciliació familiar
    25/03/2026RedaccióRedacció

     La Diputació de Castelló ha aprovat en el ple ordinari de març una declaració institucional de suport al sector pesquer, amb el vot favorable de tots els grups polítics, per a reforçar una activitat considerada estratègica per a l’economia i l’ocupació de la província.

    El document assenyala que el sector travessa una situació complicada marcada per l’augment dels costos operatius, la incertesa econòmica i els reptes de sostenibilitat dels recursos marins. Per este motiu, la institució provincial acorda instar les diferents administracions a adoptar mesures de suport.

    Entre les peticions a la Generalitat Valenciana, es reclama la publicació urgent de les ajudes de 2025 per a compensar les embarcacions afectades per les parades biològiques, així com garantir pressupost suficient i agilitzar els pagaments. També es planteja estudiar mecanismes d’anticipament de les ajudes per a millorar la liquiditat del sector durant els períodes de paralització de l’activitat.

    Pel que fa al Govern d’Espanya, la Diputació demana mesures per a reduir el cost del combustible, incrementar els límits de les ajudes estatals per embarcació i estudiar una reducció o suspensió temporal de l’IVA dels productes pesquers per a alleujar la pressió econòmica sobre el sector.

    En la mateixa sessió plenària també es va aprovar una moció per a reclamar mesures davant l’augment dels preus energètics i la pèrdua de poder adquisitiu, que va tirar avant amb els vots a favor del govern provincial, l’abstenció de VOX i el vot en contra de PSOE i Compromís.

    D’altra banda, el ple va aprovar inicialment la modificació del reglament del servei de gestió tècnica d’enllumenat públic, que permetrà que arribe a municipis de menys de 1.000 habitants. En dos anys, la Diputació ha invertit 1,2 milions d’euros en 22 municipis, amb un estalvi energètic del 30%.

    En matèria de Benestar Social, també es van aprovar ajudes per al servei de unitat de conciliació familiar dirigides a municipis de menys de 1.500 habitants, amb una dotació de 1.042.700 euros per a programes i activitats per a xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys.

    El més vist