La Diputació mobilitza 64,21 milions d’euros amb el Pla Impulsa per als municipis de la província

    El pressupost del pla augmenta un 13% en l’actual legislatura, la presidenta visita a Azuébar una actuació finançada amb este programa.
    01/04/2026RedaccióRedacció

    Els ajuntaments ja poden definir les inversions del pla 2026-2027

     La Diputació de Castelló destinarà 64,21 milions d’euros al conjunt de la província a través del Pla Impulsa, un programa d’inversions dirigit als 135 municipis que ha incrementat el seu pressupost un 13%, passant de 56,8 milions a 64,21 milions d’euros, és a dir, 7,3 milions d’euros més que en l’anterior legislatura.

    La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha visitat el municipi d’Azuébar, on s’ha executat una actuació finançada amb el Pla Impulsa 2024-2025, amb una inversió de 180.500 euros destinada a la rehabilitació dels vestuaris de la piscina municipal, la construcció de nous lavabos en la pista esportiva i la millora d’instal·lacions en el tram alt del carrer Ruzafa.

    Esta actuació forma part dels 5,6 milions d’euros invertits per la institució provincial per a modernitzar i millorar instal·lacions esportives municipals en 50 localitats de la província.

    Pel que fa al Pla Impulsa 2026-2027, la Diputació ha obert el termini perquè els ajuntaments definisquen el destí dels 32,5 milions d’euros previstos en este pla biennal. El programa incorpora novetats com una major flexibilitat per als municipis, que podran destinar fins a un 40% de la inversió a despesa corrent i almenys un 60% a inversions, a més de facilitar els tràmits administratius i ampliar terminis per a sol·licitar modificacions.

    El Pla Impulsa és un dels principals programes d’inversió de la Diputació i està orientat a millorar infraestructures, serveis i equipaments municipals, amb l’objectiu de reforçar els serveis, millorar la qualitat de vida i impulsar el desenvolupament dels municipis de la província.

    El més vist