El turista internacional que visita la Comunitat es queda 9 dies i gasta 140 euros al dia

    Castelló registra l’estada més llarga amb 12,4 dies, encara que amb un gasto diari inferior de 105 euros
    13/04/2026RedaccióRedacció

     El turista internacional que va visitar la Comunitat Valenciana en 2025 va tindre una estada mitjana de 9,2 dies i un gasto mitjà diari de 140,1 euros, segons l’informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana a partir de dades de l’INE. En total, el territori va rebre 12,4 milions de visitants estrangers, prop de mig milió més que l’any anterior.

    Per mercats d’origen, el Regne Unit es manté com el principal emissor amb un 24,3 % del total, seguit de França (17 %), els Països Baixos (8,2 %), els països nòrdics (8,1 %) i Alemanya (6,5 %).

    Pel que fa al comportament del visitant, el turisme per negocis és el que registra un major gasto, amb una mitjana de 188 euros diaris, mentre que el turisme esportiu arriba als 176 euros al dia i el cultural als 150 euros.

    Per destinacions, Benidorm lidera el gasto amb 184,8 euros diaris, seguida de la ciutat de València, amb 163,3 euros. A nivell provincial, els turistes que visiten Alacant gasten 138,4 euros diaris, mentre que a la província de València la xifra ascendeix a 153,7 euros.

    En el cas de la província de Castelló, destaca per tindre la estada mitjana més llarga, amb 12,4 dies, encara que amb un gasto diari menor, situat en 105 euros.

    L’informe també confirma que el principal motiu del viatge continua sent el lleure i les vacances, amb especial pes del producte de sol i platja, present en el 43,4 % dels casos, tot i que altres segments com el turisme cultural i esportiu guanyen pes.

    Entre les activitats més habituals dels visitants destaquen anar a la platja (82 %), fer compres (68,4 %), visitar ciutats (66,8 %) o gaudir de la gastronomia (33,3 %). També creixen les activitats esportives, que arriben al 13,7 %.

    Pel que fa a l’allotjament, el 38,6 % opta per hotels, mentre que el 19,4 % tria habitatges turístics. A més, el 80,8 % dels turistes arriba en avió.

    El perfil majoritari és el d’un visitant home (57,3 %), d’entre 25 i 44 anys, amb estudis superiors i en actiu.

    El més vist