
La Policia Local de Castelló es forma en seguretat en el futbol professional amb un curs pioner
RedaccióLa Policia Local de Castelló ha desenvolupat esta setmana el curs “Seguretat Integral en el Futbol Professional”, una formació especialitzada centrada en la planificació, coordinació i execució dels dispositius de seguretat en partits de futbol d’alt nivell.
El curs, celebrat entre el 13 i el 17 d’abril, naix amb l’objectiu de donar resposta a la creixent complexitat d’este tipus d’esdeveniments, que requerixen una organització detallada i una coordinació efectiva entre diferents cossos i institucions.
La formació ha oferit una visió global del procés, des de la planificació prèvia fins a la gestió posterior dels partits, incloent aspectes com la coordinació entre forces de seguretat, el paper dels responsables dels operatius, la gestió de les aficions o la prevenció de conductes violentes.
Entre els continguts també s’han abordat el disseny de plans d’autoprotecció i emergència en instal·lacions esportives, així com l’organització pràctica dels dispositius de seguretat en esdeveniments multitudinaris.
Un dels punts destacats del curs ha sigut l’anàlisi de casos reals en estadis de futbol professional, que ha permés als participants conéixer models de gestió, presa de decisions i coordinació operativa aplicables a situacions reals.
La formació ha comptat amb la participació de ponents especialitzats, entre ells membres dels Mossos d’Esquadra, de la Policia Nacional, responsables de seguretat del CD Castelló, Elx CF i Vila-real CF, així com representants de Bombers i de la pròpia Policia Local.
Segons s’ha indicat, esta iniciativa busca reforçar la preparació dels agents davant grans esdeveniments esportius, amb un enfocament basat en la prevenció, l’anticipació i la cooperació entre els diferents actors implicats.
Amb esta acció formativa, la Policia Local de Castelló amplia la seua capacitació en seguretat esportiva, adaptant-se a les necessitats actuals dels esdeveniments amb gran afluència de públic.


La Diputació repartirà 24.000 ulleres homologades en 36 municipis per seguir amb seguretat l'eclipsi solar del 12 d'agost

Les festes de Sant Pere tanquen amb menys incidències i cap ferit per banyada de bou

El nou CEIP de Sant Joan de Moró obrirà les portes el pròxim curs després d'una inversió de prop de 8 milions d'euros

El Festival de Jazz de Peníscola tanca la seua 23a edició amb un 30% més de públic


