
La plaça Josefina López del Grau estrena nous jocs infantils amb una inversió de més de 62.500 euros
Els aparells de cal·listènia s’han reubicat al costat de la piscina Emilio Fabregat
Redacció

La plaça Josefina López del Grau compta des d’ara amb una nova zona de jocs infantils després de la finalització d’una actuació que ha suposat una inversió de més de 62.500 euros. El projecte s’emmarca en els Pressupostos Participatius 2024-2025 i respon a una proposta traslladada pel veïnat per a millorar els espais d’oci destinats a la infància en este entorn del districte marítim.
Els treballs han permés transformar este espai amb la instal·lació de nous jocs infantils sobre paviment de cautxú reciclat, una superfície dissenyada per a reduir l’impacte de possibles caigudes i reforçar la seguretat dels menors. La zona està orientada a xiquets i xiquetes d’entre 5 i 12 anys i inclou diferents elements com torres, passarel·les de cordes i tobogans, pensats per a fomentar el joc i l’activitat física.
Abans de la intervenció, la plaça disposava d’elements de cal·listènia que, amb esta actuació, han sigut traslladats a l’entorn de la piscina Emilio Fabregat, reorganitzant així els usos de l’espai públic en funció de les necessitats detectades.
La nova zona infantil ha sigut visitada pels regidors Sergio Toledo, Paco Cabañero i la tinenta d’alcalde del Grau, Ester Giner, que han comprovat el resultat de la intervenció. La iniciativa s’emmarca dins del model dels pressupostos participatius, que permet canalitzar propostes ciutadanes i convertir-les en actuacions concretes als barris.
En este sentit, actualment està en marxa un nou procés corresponent al període 2026-2027, que compta amb una dotació de fins a 1 milió d’euros i amb 18 propostes seleccionades als diferents districtes de la ciutat, ara en fase d’estudi tècnic i econòmic.
Amb esta actuació, el Grau incorpora un nou espai orientat a l’oci familiar i a la convivència, reforçant l’ús quotidià de la plaça i ampliant les opcions de joc per als més menuts en una zona amb gran activitat veïnal.


Nayra Luque Beltrán rep la banda verda com a Reina Infantil de les Festes de Castelló 2027
El Teatre Principal ha acollit la imposició de bandes de la nova màxima representant infantil, les sis Dames de la Ciutat Infantils i les representants de les gaiates en un dels actes més esperats del nou cicle fester.

Centenars de fidels passen sota el mantell de la Mare de Déu del Lledó en la primera cita després de l’estiu

Sergio Toledo reivindica el treball conjunt per a obtindre els terrenys del nou Hospital General

El besign Fest reunirà a Castelló diferents mirades sobre el disseny contemporani




