La Festa de la Rosa repartirà 900 roses i 1.200 cintes este dissabte a la plaça Major

    L’acte central tindrà lloc el 2 de maig a les 22.00 hores amb més de 100 participants i la instal·lació de 1.000 cadires
    29/04/2026RedaccióRedacció

    Festa de la Rosa 2026

     Castelló es prepara per a celebrar una nova edició de la Festa de la Rosa, una de les cites més arrelades del calendari festiu local, que omplirà de música i tradició la ciutat durant tot el mes de maig. L’acte central tindrà lloc este dissabte, 2 de maig a les 22.00 hores a la plaça Major, on es concentrarà la principal activitat de la jornada.

    Segons s’ha anunciat en roda de premsa per la regidora de Festes, Noelia Selma, acompanyada per membres de la Junta de Festes, l’esdeveniment comptarà amb la participació de més de 100 integrants dels diferents grups musicals. A més, s’habilitaran 1.000 cadires per al públic i es repartiran 900 roses i 1.200 cintes, així com pins amb la imatge del cartell d’esta edició.

    La vetlada estarà marcada per les tradicionals serenates, amb la participació de grups com la Tuna de Dret de Castelló, Vora Sèquia, Els de la Fileta, Rondalla Tombatossals o Rosa de Maig, entre altres formacions locals. Estes actuacions posaran música a una celebració vinculada al mes de maig i a la devoció per la Mare de Déu del Lledó.

    Després de l’acte central, la programació continuarà durant els quatre dissabtes següents del mes de maig amb serenates en diferents punts de la ciutat com Quatre Cantons, la plaça del Real i la plaça de la Pau. En cada espai es col·locaran 120 cadires i les actuacions tindran una duració aproximada d’entre 45 minuts i una hora, amb la participació de 10 grups.

    La Festa de la Rosa manté així el seu caràcter popular i participatiu, consolidant-se com una de les tradicions més representatives de Castelló, on la música en directe i la convivència al carrer tornen a ser protagonistes.

    El més vist