Castelló centra la jornada de la Fira del Llibre amb literatura local, teatre i veus femenines

    La presentació del concurs de relats de dones i del Premi Ciutat de Castelló de Teatre protagonitzen una jornada amb gran participació
    02/05/2026RedaccióRedacció

    La 42a Fira del Llibre de Castelló, que se celebra al parc Ribalta fins al 3 de maig, ha viscut una jornada amb fort protagonisme local, marcada per la presentació del XXXIII Concurs de Relats de Dones 2025 i del Premi Ciutat de Castelló de Teatre. L’activitat ha reunit públic i autors en una programació centrada en la creació literària i la visibilització del talent de la ciutat.

    Un dels actes destacats ha sigut la presentació dels relats guanyadors del concurs impulsat per la Regidoria d’Igualtat. La presidenta del Consell Municipal d’Igualtat, Clara Adsuara, ha donat a conéixer les obres premiades, subratllant que l’objectiu del certamen és “promoure la participació de les dones en l’àmbit literari i contribuir a la difusió de les seues obres”.

    El primer premi ha recaigut en Ester Lorente, amb el relat “Las que oyen el ruido del mar”, mentre que el segon premi ha sigut per a la castellonenca Diana Giménez Gil, amb “Mosquits de dos rodes”. A més, enguany s’ha entregat per primera vegada un accèssit, que ha sigut per a Pilar Díaz Romero, també de Castelló, amb l’obra “Noventa y tres”. La jornada ha posat en valor el pes de les autores locals, amb dues de les tres guardonades vinculades a la ciutat.

    La programació ha inclòs també la presentació del llibre “Els desastres de la guerra”, de Pedro Montalbán-Kroebel, guanyador del XXXI Premi Ciutat de Castelló de Teatre, així com la taula redona “Castelló, escenari de novel·la negra”, amb la participació de Julio César Cano i Queta Ródenas.

    Durant la vesprada, el pavelló central ha acollit un encontre de l’Associació d’Autores i Autors de Castelló, reforçant el protagonisme del teixit literari local dins de la fira.

    A més, la jornada ha inclòs activitats dirigides al públic infantil, amb tallers com “Crea els teus personatges de Policán”, “Passaport centenari d’Astèrix” o “Haikus exprés amb màquina d’escriure”, així com contacontes com “Una piscina de mar” i “El ninot que fa riure”.

    La Fira del Llibre afronta ara el seu últim cap de setmana amb la presència d’autors reconeguts com Antonio Mercero i Juan del Val, en una edició que està registrant una notable afluència de visitants.

    El més vist