
La Vall d’Uixó commemora el centenari de la façana de l’Assumpció amb un espectacle de música i llum
Redacció

La Vall d’Uixó ha celebrat el centenari de la finalització de la façana de la Parròquia de Nostra Senyora de l’Assumpció amb un acte commemoratiu que ha combinat música en directe i projeccions audiovisuals. El concert ‘Murmuris de l’Assumpció’ s’ha desenvolupat este dijous com un dels actes destacats dins de la programació de les festes del Campanar.
L’esdeveniment, patrocinat per la Diputació de Castelló, ha oferit un recorregut per la història del temple i del municipi mitjançant un espectacle de vídeo mapping projectat sobre la façana de l’església, acompanyat per interpretacions en directe de la Schola Cantorum i la banda de música.
La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha assistit a l’acte i ha destacat el valor simbòlic de la façana com a element patrimonial i identitari del municipi. La celebració coincideix també amb el 235 aniversari de la construcció del campanar, dos efemèrides que han centrat esta proposta cultural.
El muntatge audiovisual ha permés recrear diferents etapes històriques, des de la construcció de la façana fins a moments destacats de la vida del municipi, combinant imatge, llum i so en una proposta que ha reunit nombrosos veïns i visitants.
Per a la realització d’este espectacle, la Diputació ha destinat una subvenció de 15.000 euros a l’Associació Cultural Festes del Campanar, entitat encarregada de l’organització de les celebracions.
Les festes del Campanar tornen a celebrar-se després d’un període de deu anys, recuperant una tradició arrelada a la localitat i vinculada a un dels seus elements patrimonials més representatius.
Amb esta iniciativa, la Vall d’Uixó posa en valor el seu patrimoni històric i cultural a través d’una proposta que combina tradició i innovació, i que ha servit per a commemorar una efemèride destacada per al municipi.


Emergències destina 371.412 euros a equipament i assegurances del voluntariat de Protecció Civil

Sergio Toledo dirigirà el comité de campanya del PP de Castelló per al 29 de novembre
Vicent Sales s’encarregarà del vot exterior i Ester Giner coordinarà el treball al Grau, amb el suport d’afiliats i voluntaris als barris

L’Orquestra de la Comunitat Valenciana obri hui la temporada de tardor de l’Auditori de Castelló

Betxí aborda la prevenció de plagues i el control biològic per a protegir els cítrics


