Castelló inicia el repartiment de més de 3.000 “Kits del Miniastrònom” per a preparar l’eclipsi solar d’agost

    El Planetari acull esta iniciativa dirigida a escolars dins de la programació especial per a un fenomen que situarà la ciutat com a punt clau d’observació
    01/05/2026RedaccióRedacció

    Kit miniastrónomo (1) en tamaño mediano

    L’Ajuntament de Castelló ha iniciat el repartiment del “Kit del Miniastrònom” entre alumnat d’Infantil i Primària que visite el Planetari de Castelló durant els pròxims mesos. Es tracta d’una acció inclosa dins de la programació especial amb motiu del eclipsi solar total del 12 d’agost de 2026, un esdeveniment que generarà una gran expectació a la ciutat.

    En total, es distribuiran més de 3.000 kits, fins a esgotar existències, amb l’objectiu d’acostar este fenomen astronòmic als més menuts de manera didàctica i participativa. El material inclou jocs educatius, activitats per a pintar, exercicis de paraules i adhesius, pensats per a facilitar la comprensió de l’eclipsi d’una forma adaptada a la seua edat.

    Esta iniciativa forma part del conjunt d’accions impulsades per a preparar la ciutat de cara a esta cita científica. En total, s’han dissenyat 14 activitats prèvies, entre les quals destaquen exposicions temàtiques, sessions d’observació solar amb telescopis especials, un cicle de conferències divulgatives i l’estrena simultània en tots els planetaris d’Espanya de la pel·lícula Full Dome “3ECLIPSE”.

    L’eclipsi del 12 d’agost es presenta com un esdeveniment històric, ja que experts situen la província de Castelló, i especialment la seua façana litoral, com un dels millors punts per a la seua observació. Esta circumstància ja ha començat a tindre impacte, amb un augment de l’interés turístic i de les reserves d’allotjament de cara a eixa data.

    La programació inclourà també la participació de figures destacades de la divulgació científica com Javier Santaolalla i Josep Calatayud, que contribuiran a acostar la ciència al públic general amb activitats accessibles i participatives.

    El dia de l’eclipsi, el 12 d’agost, el Planetari acollirà activitats durant el matí, mentre que per la vesprada es preveu una gran afluència de públic a les platges. L’Ajuntament habilitarà dos espais principals per al seguiment del fenomen: l’Escenari Sol, davant del Planetari, i l’Escenari Lluna, a la zona de l’Aeroclub, des d’on es podrà seguir en directe l’evolució de l’eclipsi.

    Amb accions com el repartiment d’estos kits, Castelló reforça la seua aposta per la divulgació científica i es prepara per a convertir este esdeveniment en una experiència col·lectiva amb un fort component educatiu.

    El més vist