La serenata a la Mare de Déu del Lledó ompli la basílica de música i devoció en una de les cites més emotives de les festes

    Centenars de persones participen en l’homenatge musical a la patrona amb la implicació de grups locals i la Reial Confraria
    02/05/2026RedaccióRedacció

    Serenata Mare de Déu del Lledó  (1)

    La explanada de la Basílica de la Mare de Déu del Lledó s’ha omplit este 1 de maig de música i devoció amb la celebració de la tradicional serenata a la patrona de Castelló, una de les cites més destacades dins de la programació festiva.

    Centenars de veïns i visitants s’han congregat als voltants de l’ermita per participar en este acte, organitzat per la Reial Confraria de la Mare de Déu del Lledó, que combina tradició, cultura i sentiment popular.

    La serenata ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, acompanyada per la regidora de Festes i procuradora de la basílica, Noelia Selma, així com per altres membres de la corporació municipal i representants de la confraria.

    Serenata Mare de Déu del Lledó  (4)

    L’acte ha reunit sobre l’escenari una àmplia representació de grups culturals i musicals de la ciutat, entre els quals han destacat la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, el Grup de Danses El Forcat, la rondalla Rosa de Maig, el Grup de Danses Illes Columbretes, Els de la Fileta, Grup Castelló, La Nova Escola, el Grup de Ball Atzavara, l’Escola de Dansa de Castelló i la Banda Municipal de Castelló.

    A més, la vetlada ha inclòs la participació del poeta Vicent Jaume Almela, que ha recitat diferents composicions dedicades a la Mare de Déu, així com la conducció de l’acte per part de Arturo España.

    Durant la celebració, l’alcaldessa ha destacat que la Mare de Déu del Lledó “forma part de la identitat més profunda i estimada de Castelló”, i ha subratllat que esta serenata reflectix el vincle que la ciutadania manté amb la seua patrona generació rere generació.

    Serenata Mare de Déu del Lledó  (5) (1)

    Carrasco també ha volgut reconéixer el treball de la Reial Confraria, encarregada d’organitzar una programació que apropa la figura de la patrona a tota la ciutat i manté viva una de les tradicions més arrelades.

    La jornada ha conclòs amb un castell de focs artificials, que ha posat el punt final a una nit marcada per l’emoció i la participació, i que dona pas a un cap de setmana intens d’actes en honor a la Mare de Déu del Lledó.

    El més vist