
Cinc projectes d’alumnat de FP de Castelló destaquen en la primera edició d’EmprendeTech FP
Redacció

El CEEI Castellón va celebrar esta setmana el Demo Day d’EmprendeTech FP, una jornada que va posar el punt final a la primera edició d’este programa en el qual han participat 135 alumnes i 10 docents de centres educatius de la província.
L’esdeveniment, celebrat a les instal·lacions del CEEI a Castelló de la Plana, va reunir alumnat, professorat i professionals del sector, i va servir per a presentar un total de 15 projectes d’emprenedoria tecnològica desenvolupats per estudiants de l’IES Alto Palancia de Segorbe, l’IES Joan Coromines de Benicarló i l’IES Caminàs de Castelló.
Després de les presentacions davant del comité avaluador, els cinc projectes seleccionats van ser La Colmena, Entoagro, InnovaSport 360, Guardian Key i Outfity, que representaran la província en el Demo Day autonòmic previst per al 5 de maig a València. Les propostes aborden àmbits com la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o les plataformes digitals, amb solucions orientades a millorar l’eficiència i reduir costos en diferents sectors.
Entre les iniciatives premiades, destaca La Colmena, que planteja una cooperativa de producció d’hidromel amb diverses aplicacions, així com Entoagro, centrada en la cria de fauna beneficiosa per al control de plagues amb suport d’una aplicació digital. També figura InnovaSport 360, una plataforma per a optimitzar la gestió d’instal·lacions esportives i controlar accessos mitjançant polseres intel·ligents.
Completen el grup de projectes guanyadors Guardian Key, orientat a la gestió remota de claus en espais residencials, i Outfity, una proposta basada en intel·ligència artificial capaç de generar combinacions de vestuari a partir d’un armari càpsula.
El programa EmprendeTech FP està orientat a reforçar les competències emprenedores i tecnològiques de l’alumnat de Formació Professional mitjançant formació especialitzada, mentoria i desenvolupament de projectes amb aplicació real. Esta iniciativa s’emmarca en el projecte Tech Fab Lab Comunitat Valenciana, impulsat per la Generalitat i finançat amb fons europeus.
La jornada va incloure també ponències, espais de networking i una taula redona sobre emprenedoria, consolidant-se com una iniciativa que reforça la connexió entre la Formació Professional i el teixit empresarial de la província.




Vila-real i Almassora coordinen actuacions per reforçar la seguretat al pont de Santa Quitèria

El PPCS reivindica la gestió de Marta Barrachina i defensa que la Diputació ha transformat la província en tres anys

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Castelló es bolca amb la final del Mundial i habilitarà dos pantalles gegants per a animar la selecció espanyola


