Castelló es transforma en un gran museu a l’aire lliure amb la 18a edició de La Nit de l’Art

    Carrers, places, hospitals, mercats, estudis i edificis singulars acolliran performances, dansa, música, pintura i instal·lacions contemporànies
    07/05/2026RedaccióRedacció

    Image

     Castelló de la Plana es prepara per a convertir-se este cap de setmana en un immens llenç creatiu amb la celebració de la 18a edició de La Nit de l’Art de Castelló. La cita arranca este divendres 8 de maig i s’allargarà fins a la mitjanit del dissabte amb una programació formada per més de 130 propostes culturals repartides en 80 espais de la ciutat.

    La tradicional fotografia de família celebrada este dimecres a l’Ajuntament de Castelló ha servit com a tret d’eixida simbòlic d’una edició que convertirà carrers, places, museus, hospitals, mercats, estudis d’artistes i espais poc habituals en escenaris per a la creació contemporània.

    L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha destacat que “els carrers de Castelló, els seus espais culturals i estudis d’artistes es convertixen este cap de setmana en un gran museu a l’aire lliure”.

    La directora de la cita, Yvonne Bacas, ha remarcat la voluntat de “traure l’art dels circuits habituals” i convertir la ciutat en un espai de trobada, reflexió i emoció a través de diferents llenguatges artístics.

    El recorregut creatiu començarà al Grau de Castelló, que es convertirà en el primer gran escenari del festival. L’Edifici Morú acollirà la performance de dansa Colores i l’exposició Art a la Mar, mentre que el Parc de la Panderola serà l’escenari del concert Origino de Dversa.

    També destacaran espais com el Museu de la Mar o l’Edifici del Rellotge, amb propostes vinculades a la memòria marinera i el foc tradicional.

    El centre històric es convertirà igualment en un gran circuit cultural amb instal·lacions com Cartografía Habitable, creada per alumnat de Penyeta Roja, o Vilafranca, 2021 de Javier Soligó, que recordarà la història de la tèxtil Marie Claire a través de centenars de calcetins.

    La programació arribarà també a espais singulars com el Hospital Provincial de Castelló, que acollirà l’exposició Baile de máscaras sobre salut mental; l’Auditori de Castelló, que s’estrena en el festival amb Materia negra; o el Mercat Central de Castelló, que es transformarà en escenari de música i dansa contemporània.

    Els estudis d’artistes tornaran a ser un dels grans atractius amb les rutes d’Open Studios, que permetran visitar una vintena de tallers creatius i conversar directament amb artistes com Laliblue, Paqui Fuster, Jorge Ortiz, Luis Bolumar o Ana Vernia.

    La Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló tornarà a convertir-se en un dels grans motors del festival amb mercats d’art, exposicions, fotografia, ceràmica i una passarel·la de moda contemporània.

    La Nit de l’Art culminarà així una nova edició marcada per l’expansió del festival cap a nous espais i disciplines, convertint Castelló en una ciutat que durant 48 hores “decidix no dormir per a somiar desperta”.

    El més vist