
La Diputació de Castelló dona suport a Imaginària amb l’exposició fotogràfica ‘Background’ de Carla Oset
Redacció


La Diputació de Castelló reforça el seu suport al festival fotogràfic Imaginària amb la inauguració de l’exposició ‘Background’, de la fotògrafa i dissenyadora gràfica Carla Oset, una proposta artística que ja pot visitar-se a l’ECO Les Aules dins de la programació de la XXIV edició del certamen.
La mostra planteja una reflexió visual sobre els límits de la imatge cinematogràfica i centra la mirada en aquells elements que habitualment passen desapercebuts durant un rodatge. A través de les seues fotografies, Oset explora els espais marginals de la producció audiovisual, amb figurants en espera, escenografies a mig construir i detalls del set que formen part del relat sense aparéixer en primer pla.
El diputat de Cultura, Alejandro Clausell, ha participat en la inauguració i ha destacat que l’exposició “convida a detindre la mirada en allò que normalment passa desapercebut” i obri la porta “a imaginar què ocorre darrere de les càmeres”.
Segons ha explicat, el projecte posa en valor “els instants d’espera, les figures anònimes i els espais transitòris que sostenen la ficció sense ser percebuts”, convertint-los en protagonistes d’una reflexió artística sobre el procés cinematogràfic.
Clausell també ha reivindicat el paper d’Imaginària com una eina de dinamització cultural a la província i ha remarcat la importància de la fotografia com a llenguatge capaç de generar pensament crític i noves lectures de la realitat.
L’exposició podrà visitar-se fins al pròxim 20 de juny en horari de dilluns a dissabte de 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 21.00 hores. A més, coincidint amb la celebració de la Nit de l’Art, la mostra ampliarà este divendres el seu horari fins a la mitjanit.
La programació inclou també diverses visites guiades a càrrec de Lidón Forés, membre de l’organització d’Imaginària. Les sessions tindran lloc els dies 21 de maig, 3 de juny i 6 de juny a les 19.00 hores i estaran obertes al públic interessat.
Precisament el 6 de juny també se celebrarà la Pollastre Night, una trobada de col·lectius i agrupacions fotogràfiques que inclourà una original “batalla de galls” visual amb captures realitzades en directe al pati de l’ECO Les Aules.




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


