Castelló inicia al Planetari el repartiment de les primeres ulleres homologades per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

    El Planetari acull la primera sessió del cicle “Els dissabtes de l’eclipsi” amb una gran resposta de públic
    11/05/2026RedaccióRedacció

     Castelló ja ha començat el compte arrere per a un dels esdeveniments astronòmics més importants dels últims anys: l’eclipsi total de Sol del pròxim 12 d’agost de 2026, un fenomen que convertirà la ciutat en un dels punts privilegiats per a la seua observació.

    El Planetari de Castelló ha iniciat aquest cap de setmana el repartiment de les primeres ulleres homologades adquirides per l’Ajuntament per tal que la ciutadania puga seguir l’eclipsi amb totes les garanties de seguretat.

    En total, el consistori disposa de més de 12.000 ulleres oficials homologades per la Unió Europea, que es distribuiran progressivament, principalment a través de les activitats especials organitzades al Planetari.

    El primer lliurament s’ha realitzat coincidint amb la inauguració del cicle divulgatiu “Els dissabtes de l’eclipsi”, que ha arrancat amb la conferència “Eclipsis totals de Sol des de Castelló”, impartida pel catedràtic de Matemàtiques jubilat i divulgador científic Manuel Canseco.

    La sessió, oberta al públic fins a completar aforament, ha registrat una gran assistència de persones interessades en aquest fenomen astronòmic.

    planetario 2 en tamaño mediano

    Castelló, protagonista mundial del fenomen

    La tinenta d’alcalde del Grau, Ester Giner, ha destacat que “cada dia que passa estem més prop d’una data històrica que posarà Castelló al mapa mundial”.

    Giner ha remarcat també la importància que la ciutadania puga viure l’eclipsi “amb il·lusió, però també amb informació, seguretat i responsabilitat”, insistint que les ulleres repartides compleixen totes les homologacions oficials per a l’observació solar segura.

    La conferència inaugural ha repassat alguns dels eclipsis totals visibles des de Castelló i Espanya, especialment els de 1860 i 1905, acostant la història i la ciència d’aquest tipus de fenòmens al públic general.

    El cicle continuarà el pròxim 23 de maig amb una nova conferència al Planetari a càrrec de Rafael Bachiller, doctor en Física, director de l’Observatori Astronòmic Nacional i responsable de la Comissió Nacional de l’Eclipsi.

    La ponència portarà per títol “Eclipsis de Sol en la història: entre el terror i la ciència” i formarà part de la programació especial preparada per l’Ajuntament de Castelló amb motiu d’aquest esdeveniment astronòmic excepcional.

    El més vist