
Vila-real inaugura l’exposició “L’art del costurer: tradició, memòria i devoció” dedicada a l’ofici de la costura
Redacció


La Congregació de Filles de Maria Immaculada de Vila-real ha inaugurat esta vesprada l’exposició “L’art del costurer: tradició, memòria i devoció”, una mostra dedicada a reivindicar la tradició artesanal de la costura i la seua vinculació amb la història i la cultura local.
L’exposició podrà visitar-se fins al pròxim 23 de maig a la casa social de l’entitat, en horari de 18.00 a 20.30 hores.



La mostra recull diferents elements relacionats amb l’ofici tradicional del costurer, entre ells costurers antics, vestits, peces tèxtils i un antic banc d’espardenyer, així com material gràfic i explicatiu sobre esta activitat artesanal.
Entre els continguts destacats figura també un espai dedicat a Dolores Cortés, reconeguda com a Filla Predilecta de Vila-real i considerada una de les figures pioneres en el sector tèxtil i de la moda de bany a escala internacional.

L’exposició posa en valor la memòria d’este ofici tradicional i el paper que ha tingut durant dècades en la vida quotidiana i social de la ciutat.
A l’acte inaugural han assistit la reina de les festes de Vila-real, Berta Beteta, junt amb la seua cort d’honor; l’alcalde, José Benlloch; diferents membres de la corporació municipal; i el director de la Congregació, mossén Javier Aparici.
La iniciativa s’emmarca dins de la programació cultural vinculada a les festes patronals de Sant Pasqual i busca acostar al públic el patrimoni material i humà relacionat amb la costura tradicional.


Manuel Valls protagonitzarà a Nules una conferència sobre els grans reptes d’Europa

Castelló convoca una concentració esta vesprada a la Plaça Major en suport a Ceuta
La mobilització, impulsada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, tindrà lloc a les 20.00 hores i inclourà la lectura d’un manifest amb la participació de representants de l’Ajuntament, la Diputació, Les Corts i la Generalitat.

Mascarell viu les seues festes patronals amb actes taurins, música i propostes per a totes les edats

Vila-real presenta prop de 200 actes per a les festes de la Mare de Déu de Gràcia 2026

Labora impulsa prop de 80 programes d’ocupació i formació per a més de 1.500 persones





