Simetría Grupo i Síndrome de Down Castelló renoven una col·laboració de 19 anys per impulsar la inclusió laboral

    L’acord, iniciat en 2007, promou l’ocupació, la sensibilització i la formació de persones amb discapacitat intel·lectual
    22/05/2026RedaccióRedacció

     Simetría Grupo i Síndrome de Down Castelló han renovat el seu conveni de col·laboració, consolidant una aliança que suma ja 19 anys de trajectòria conjunta amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual i afavorir la seua inclusió social i laboral.

    La relació entre ambdues entitats es remunta a 2007, quan una persona usuària de la fundació es va incorporar a la plantilla de l’empresa a través del programa d’Empleo con Apoyo. Actualment, quasi dues dècades després, aquesta persona continua treballant a l’empresa, junt amb altres usuaris que també han accedit al mercat laboral gràcies a aquesta col·laboració.

    Al llarg dels anys, l’acord s’ha materialitzat en diferents iniciatives, entre les quals destaca la participació de Simetría Grupo en el Calendari Solidari anual de l’entitat, així com el desenvolupament d’accions de sensibilització dirigides tant a la plantilla com al programa de voluntariat corporatiu.

    A més, la companyia ha col·laborat en la millora de les competències digitals de l’equip tècnic de l’entitat mitjançant formació especialitzada en Office 365, contribuint a reforçar els recursos professionals de l’organització.

    Des de Simetría Grupo assenyalen que aquest tipus d’iniciatives, impulsades des de l’àrea d’Acció Social, permeten fomentar valors com el respecte per la diversitat, el companyerisme i la sensibilització social.

    Per la seua banda, des de Síndrome de Down Castelló han agraït la implicació de l’empresa durant tots aquests anys, destacant la importància de crear aliances estables entre el teixit empresarial i les entitats socials per avançar cap a una inclusió real.

    Aquesta col·laboració continuada reflecteix el compromís de les dues entitats amb la construcció d’una societat més inclusiva, generant oportunitats reals d’ocupació i afavorint la normalització de l’accés al mercat laboral per a persones amb discapacitat intel·lectual.

    El més vist