
La unitat mòbil de DNI i passaport de la Policia Nacional ja ha arribat a 50 municipis de Castelló en el seu primer any
Redacció

La unitat mòbil de documentació de la Policia Nacional, coneguda com a VIDOC (Vehicle Integral de Documentació), ha visitat ja 50 municipis de la província de Castelló i ha expedit prop de 3.000 DNI i passaports durant el seu primer any de funcionament.
La subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, ha visitat este dimecres Càlig coincidint amb una nova parada de la unitat mòbil de documentació.
Durant la visita, en la qual també ha participat l’alcaldessa de Càlig, Ernestina Borràs Bayarri, la subdelegada ha fet balanç de l’activitat desenvolupada des de l’entrada en funcionament del servei en abril de 2025.
Segons les dades facilitades, la unitat ha realitzat un total de 95 desplaçaments en la província.
Entre abril i desembre de 2025, la VIDOC va efectuar 29 eixides i va expedir al voltant de 1.000 documents, mentre que durant 2026 ja acumula 66 desplaçaments i prop de 2.000 DNI i passaports tramitats.
La unitat permet expedir documents d’identitat i passaports en municipis que no disposen d’oficina pròpia de documentació, evitant desplaçaments als centres de Castelló, Vila-real o Vinaròs.
Entre les principals novetats respecte als antics serveis mòbils, la VIDOC permet emetre el DNI en aproximadament deu minuts i incorpora també la tramitació de passaports.
El servei està finançat amb fons europeus Next Generation i busca acostar tràmits administratius essencials als municipis de l’interior i zones allunyades de les oficines fixes.
La iniciativa forma part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i compta amb una inversió estatal superior als 1,5 milions d’euros.
Des de la Subdelegació del Govern destaquen que el servei està millorant l’accés de la ciutadania als tràmits documentals amb una atenció més pròxima i àgil.
La unitat continua el seu recorregut per la província i té previstes pròximes visites a municipis com Vilafranca, Benicàssim, Onda i Nules.




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


