
La platja del Serradal recupera la Bandera Blava i Castelló torna a comptar amb el distintiu a tot el seu litoral principal
Redacció

Castelló ha recuperat la Bandera Blava de la platja del Serradal, un distintiu que no onejava en este espai des de 2020 i que permet a la ciutat tornar a comptar amb este reconeixement ambiental i de qualitat en les seues tres principals platges: Serradal, Gurugú i Pinar.
La recuperació de la bandera s'ha visualitzat este divendres amb l'acte oficial d'hissada celebrat al Serradal, on han participat l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, la regidora de Turisme, Arantxa Miralles, el director general de Qualitat i Educació Ambiental de la Generalitat, Jorge Blanco, el director territorial de Turisme, Vicente Navarro, i el president d'Adepla, Enrico Grossi.
La Bandera Blava és un distintiu internacional que reconeix aspectes relacionats amb la qualitat de les aigües, els serveis disponibles, la seguretat, l'accessibilitat i la gestió ambiental de les platges.

Amb esta recuperació, Castelló torna a completar el ple de Banderes Blaves al seu litoral principal després de sis anys, una situació que no es produïa des de la pèrdua del distintiu al Serradal.
L'inici de la temporada estival arriba a més amb diverses actuacions ja finalitzades al litoral castellonenc. Entre elles destaca la remodelació de l'avinguda Ferrandis Salvador, amb una inversió pròxima als 4 milions d'euros, així com la renovació del mobiliari urbà de les platges, amb una actuació superior als 500.000 euros. Ambdues intervencions han comptat amb finançament europeu.
La recuperació de la Bandera Blava coincidix també amb els preparatius del III Festival Internacional del Vent, que se celebrarà els dies 6 i 7 de juny i que reunirà participants procedents de 22 països. L'edició anterior va congregar prop de 50.000 visitants a les platges de Castelló.
A més de les Banderes Blaves, el litoral castellonenc manté altres certificacions relacionades amb la qualitat, la sostenibilitat i l'accessibilitat. Entre elles figuren la Q de Qualitat Turística, la S de Sostenibilitat Turística, els distintius EMAS, Ecoplayas, Sender Blau, Centre Blau, Platja Accessible i Platja Sense Fums, este últim concedit al Serradal.
La recuperació del distintiu reforça la posició de les platges de Castelló a les portes de la temporada alta, en un estiu que començarà amb una de les principals cites turístiques i lúdiques del litoral de la ciutat.


Una exposició recupera les aules i el llegat de l’Escola Provincial de Ceràmica d’Onda

Gaibiel obté una ajuda de 3.401 euros per a climatitzar el consultori auxiliar

Els Premis Jesús Medrano obrin la convocatòria per a crear les targetes de Nadal

Albalat reclama una atenció en salut mental més pròxima, coordinada i sense estigmes
Una jornada reunix professionals, entitats i persones usuàries per a compartir experiències sobre l’atenció als problemes greus de salut mental en els serveis socials


