
El Festival Internacional del Vent ompli les platges de Castelló amb milers de visitants en la seua edició més internacional
RedaccióCastelló ha tancat este diumenge la III edició del Festival Internacional del Vent amb una gran afluència de públic i una intensa activitat a les platges del Grau. Encara que les xifres definitives d'assistència estan pendents de tancar-se, les primeres estimacions apunten a una participació similar a la de l'any passat, quan el festival va reunir al voltant de 50.000 persones.
Durant tot el cap de setmana, milers de visitants han omplit les platges del Gurugú, el Pinar i el Serradal, així com el passeig Ferrandis Salvador i l'entorn de l'Aeroclub, on s'han desenvolupat més de 150 activitats dirigides a públics de totes les edats.

Un dels principals atractius d'esta edició ha sigut la seua dimensió internacional. Un total de 140 pilots procedents de 22 països han participat en el festival, amb més de 800 cometes que han tenyit de color el cel de Castelló. Les exhibicions han inclòs cometes gegants, vols acrobàtics, trens de cometes, tallers infantils, activitats esportives, música, espectacles i propostes d'oci familiar.
La gran novetat d'enguany ha sigut la incorporació de cometes i figures inflables gegants il·luminades amb tecnologia LED, que han protagonitzat els espectacles nocturns a la platja del Gurugú. Les exhibicions nocturnes han convertit el front marítim en un gran escenari de llum i color, ampliant l'activitat del festival més enllà de les hores diürnes.

L'activitat aèria també ha sigut una de les més demandades. Les 2.500 places oferides per als vols en globus aerostàtic s'han completat durant el festival, igual que les places disponibles per als batejos aeris en avioneta, que han permés volar a prop de 250 participants. A més, l'Aeroclub de Castelló ha acollit exhibicions de vols acrobàtics durant les jornades de dissabte i diumenge.
El festival també ha tingut impacte en l'activitat del districte marítim. Els espais del Grau, els establiments hostalers, els quiosquets de platja i el passeig Ferrandis Salvador han registrat una elevada afluència de visitants al llarg de tot el cap de setmana.

Amb esta tercera edició, el Festival Internacional del Vent es consolida com una de les principals cites de l'inici de l'estiu a Castelló, reunint activitats familiars, esportives i d'oci al litoral de la ciutat.


Orpesa participa en les III Jornades d’Innovació de la Comunitat Valenciana per avançar en la digitalització dels serveis municipals

El Festival Internacional del Vent reunix a Castelló 140 pilots de 22 països i més de 800 estels en l’edició més internacional

Anthony Libroia continuarà liderant l’Intermaquinas Benicarló després de renovar per a la temporada 2026-2027

‘A l’estiu tot lo món viu’ tornarà a portar música, dansa i teatre als barris de Castelló fins a octubre


