
El Festival Internacional del Vent dispara l'ocupació hotelera fins al 95% al Grau de Castelló
RedaccióLa tercera edició del Festival Internacional del Vent ha deixat també un impacte destacat en el sector turístic de Castelló. Els establiments hotelers del Grau van registrar una ocupació superior al 95% durant el cap de setmana de celebració de l'esdeveniment, mentre que la mitjana de la ciutat es va situar en el 89%.
Les dades milloren de manera significativa els registres de l'edició anterior, quan l'ocupació hotelera es va situar al voltant del 82%, consolidant l'esdeveniment com un dels principals reclams turístics del calendari castellonenc.
L'alta afluència de visitants va omplir les platges del Gurugú, el Pinar i el Serradal, així com el passeig Ferrandis Salvador i l'entorn de l'Aeroclub, espais que van concentrar la major part de les activitats programades durant els tres dies del festival.
Segons les dades facilitades per ADEPLA, prop de 50.000 persones van participar en les més de 150 activitats organitzades al llarg del cap de setmana, una xifra similar a la registrada en l'edició de 2025.

L'impacte del festival no es va limitar als allotjaments turístics. L'arribada de milers de visitants també va repercutir en sectors com la restauració, el comerç i els serveis vinculats al turisme, especialment al districte marítim.
La programació va incloure exhibicions de cometes gegants, vols acrobàtics, tallers infantils, activitats esportives, música en directe i propostes d'oci familiar, convertint el litoral castellonenc en un gran espai d'activitat durant tot el cap de setmana.
Esta edició ha sigut també la més internacional de la història del festival. Un total de 140 pilots procedents de 22 països van participar en l'esdeveniment, omplint el cel de Castelló amb més de 800 cometes de diferents dimensions i formes.
Un altre dels punts amb major afluència va ser l'Aeroclub de Castelló. Els quasi 250 baptismes aeris en avioneta van esgotar totes les places disponibles, igual que les 2.500 places oferides per als vols en globus aerostàtic, una de les activitats més demandades de la programació.
Les xifres d'assistència i ocupació reforcen la consolidació del Festival Internacional del Vent com una de les cites més multitudinàries de l'inici de l'estiu a Castelló i com un dels principals motors d'atracció turística del litoral castellonenc.


Castelló rep per primera vegada la visita de 65 alumnes de l’Acadèmia d’Oficials de la Guàrdia Civil d’Aranjuez

El Fadrí reobrirà amb una nova il·luminació LED i un passamà de 196 metres per a millorar la seguretat de les visites

Nules acollirà un congrés internacional sobre alta capacitat amb experts de referència mundial

Mara Barros estrenarà a la Vall d’Uixó l’espectacle ‘Copla in Blue’, una fusió de copla i jazz al Paratge de Sant Josep

El Playas de Castellón domina el Campionat d'Espanya Sub-16 i es consolida com la millor cantera de l'atletisme nacional
El club castellonenc lidera la classificació per finalistes amb 55 punts i es convertix en l'entitat amb més medalles del campionat amb sis metalls

