
Les Alqueries presenta este dissabte la Regina i la Cort d’Honor de les Festes de la Segregació 2026
Ricardo Villalba

Les Alqueries viurà este dissabte un dels actes més esperats del calendari festiu amb la presentació de la Regina de les Festes de la Segregació 2026, Daniela Vicent Beltrán, i la seua Cort d’Honor, en una gala que marcarà l'inici del compte arrere per a les celebracions més representatives del municipi.
Daniela Vicent Beltrán assumirà durant els pròxims mesos la màxima representació festiva de la localitat, una responsabilitat que compartirà amb les integrants de la seua Cort d’Honor: Enma Agut Ros, Jimena Albero Ferrer, Adriana Barrachina Torrat, Clàudia Cercós Mechó, Andrea Donet Monsonis, Gal·la González Casas, Ada Marín Vicent, Susana Martínez Pérez i Vega Tarrazón Brun.

En el seu missatge als veïns i veïnes, la futura Regina ha expressat la seua emoció per representar el poble i ha destacat la il·lusió de viure este any al costat de les seues companyes. També ha tingut paraules d'agraïment per a la seua família i amics, així com per a totes les persones que van fer possible la segregació del municipi, amb una menció especial al seu tio, Miguel Blasco.
La presentació servirà també per a obrir simbòlicament el camí cap a les Festes de la Segregació 2026, que se celebraran del 19 al 25 de juny i que tornaran a recordar una de les fites més importants de la història local: la constitució d'Alqueries del Xiquet Perdut com a municipi independent el 25 de juny de 1985.
Precisament, l'alcalde, Antonio Gil Monsonís, destaca en el seu saluda festiu la importància de mantindre viu el record de les persones que van impulsar el procés segregacionista, així com els valors de constància, esforç, unitat i estima pel poble que van permetre aconseguir aquell objectiu.
Amb la presentació de la Regina i la Cort d’Honor, Les Alqueries inicia una setmana plena d'il·lusió abans de l'arribada de les seues festes més emblemàtiques, unes celebracions que cada any reunixen generacions de veïns al voltant de la història, la convivència i el sentiment de pertinença al municipi.


La platja del Serradal mantindrà fins a final d’any les activitats de benestar després de l’èxit de l’estiu

Morella tanca una Fira 2026 multitudinària amb més de 100 expositors i una forta reivindicació del sector primari

La Universitat Popular de Benicarló amplia l’oferta a 48 grups i avançarà l’inici del curs al 28 de setembre

LA UNIÓ alerta que els arrossers valencians cobren un 35% per davall dels costos de producció


