Nules presenta el conte ‘Fem la barraqueta!’ per a divulgar entre els més menuts la tradicional Festa de les Barraquetes

    La publicació s'ha repartit entre els xiquets i xiquetes participants en una celebració declarada Festa d'Interés Turístic Provincial
    12/06/2026RedaccióRedacció

     Nules ha celebrat  la tradicional Festa de les Barraquetes, declarada Festa d'Interés Turístic Provincial l'any 2021, una de les celebracions més singulars i arrelades del calendari festiu local.

    Coincidint amb esta jornada, l'Ajuntament de Nules ha presentat el conte infantil ‘Fem la barraqueta!’, escrit per Laura M. Pantaleón, amb l'objectiu de donar a conéixer esta tradició entre els més menuts. La publicació s'ha repartit entre els xiquets i les xiquetes que han participat en els actes programats.

    Nules barraquetes 3 en tamaño mediano

    El regidor de Tradicions, Ramón Martínez, ha destacat el valor d'una festa que forma part de la identitat del municipi i que compta amb una llarga trajectòria històrica i un fort arrelament entre la població.

    ‘Fem la barraqueta!’ és el cinqué volum d'una col·lecció de nou contes dedicada a les festes i tradicions de Nules reconegudes amb alguna figura de protecció turística. Els quatre exemplars restants es presentaran al llarg dels pròxims mesos.

    Des de la Regidoria de Turisme i Patrimoni assenyalen que esta iniciativa naix després del treball desenvolupat en els últims anys per a aconseguir el reconeixement oficial de diferents celebracions locals. L'objectiu ara és divulgar-les i acostar-les a les noves generacions a través d'un format adaptat al públic infantil.

    Nules barraquetes 2 en tamaño mediano

    La col·lecció pretén fomentar el coneixement de la història, les tradicions i el patrimoni immaterial de Nules entre els xiquets i les xiquetes, afavorint així la transmissió generacional d'estes manifestacions culturals.

    La Festa de les Barraquetes és una celebració única tant al territori valencià com a l'Estat espanyol. El seu origen es remunta a la mobilització de tropes de l'Exèrcit Reial cap a la Serra d'Espadà, coincidint amb el vuité dia després del Corpus Christi, quan es demanava la benedicció del Santíssim per als soldats.

    Per este motiu, cada dijous posterior a la festivitat del Corpus Christi, els xiquets i les xiquetes de Nules mantenen viva una tradició centenària que continua sent un dels símbols més característics del municipi.

    El més vist