El Dolç Festival portarà la música de la dolçaina i el tabal a totes les comarques de Castelló durant l'estiu

    Nou municipis acolliran concerts per a difondre la música tradicional valenciana i dinamitzar la vida cultural de la província
    21/06/2026RedaccióRedacció

     

     

    Dolç Festival en tamaño mediano 2

    La Diputació de Castelló i la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters han impulsat una nova edició del Dolç Festival, una proposta cultural que recorrerà les diferents comarques de la província per a acostar la música tradicional valenciana a veïnat i visitants.

    El festival va arrancar al maig a Villamalur i continuarà durant els mesos de juliol i agost amb actuacions repartides per tot el territori castellonenc, convertint-se en una de les cites culturals itinerants de l'estiu.

    L'objectiu de la iniciativa és promocionar les agrupacions de dolçainers i tabaleters, dinamitzar els municipis i posar en valor un dels principals elements del patrimoni musical valencià.

    Després de la primera actuació a Villamalur a càrrec de la Colla Xaloc i del concert celebrat este dissabte a Xodos amb la Colla DiT, el festival continuarà el seu recorregut per diferents municipis de la província.

    El 18 de juliol, Vilafranca acollirà l'actuació de la Colla El Soroll a partir de les 18.00 hores.

    Durant el mes d'agost, la programació continuarà amb diverses cites culturals. L'1 d'agost serà el torn de Catí amb la Colla Xarançaina, mentre que el 7 d'agost Càlig rebrà la Colla El Trull de Vila-real.

    A més, el 9 d'agost Teresa acollirà una actuació de l'Escola de Tales i, eixe mateix dia, Pavies serà l'escenari del concert de La Llavor d'Almenara.

    La recta final del festival arribarà amb la trobada de la Plana Alta a la Ribera de Cabanes el 23 d'agost amb l'agrupació Nanos i Gegants de Vinaròs; la trobada de l'Alt Millars a Montán el 29 d'agost amb Les Goles d'Almassora; i el tancament a Moncofa amb l'actuació d'El Senil de Torreblanca.

    El Dolç Festival reforça així la presència de la cultura tradicional als municipis xicotets i converteix la música de la dolçaina i el tabal en un element de cohesió entre les diferents comarques de Castelló.

    La Diputació també ha agraït la implicació dels ajuntaments participants i ha animat la ciutadania a descobrir la província a través d'un recorregut musical que uneix tradició, patrimoni i territori.

    El més vist