Gaibiel estrena una nova helisuperfície per a reforçar la resposta davant emergències a l'interior de Castelló

    La infraestructura ja està operativa i facilitarà les evacuacions, els trasllats sanitaris urgents i la intervenció dels equips d'emergència
    22/06/2026RedaccióRedacció
    Helisuperficie Gaibiel. (2) en tamaño mediano

    La Diputació de Castelló ha posat en funcionament una nova helisuperfície a Gaibiel, una infraestructura destinada a reforçar la capacitat de resposta davant emergències a l'interior de la província.

    La instal·lació ja està operativa i permetrà agilitzar l'actuació dels serveis d'emergència en casos d'incendis forestals, evacuacions i transports sanitaris urgents, tant al municipi com a la seua àrea d'influència.

    La nova infraestructura s'emmarca dins del Pla Diputació Respon, una iniciativa orientada a millorar la cobertura assistencial i la coordinació dels recursos d'emergència als municipis de l'interior.

    Segons ha explicat el diputat del Consorci Provincial de Bombers, David Vicente, l'objectiu és garantir una resposta ràpida i eficient independentment del lloc de residència dels veïns.

    Les helisuperfícies permeten reduir els temps d'assistència sanitària i facilitar el desplegament dels bombers, especialment en pobles de muntanya i en zones de difícil accés, un aspecte especialment rellevant en una província amb una important extensió de territori rural.

    La Diputació també destaca que este tipus d'infraestructures contribueixen a reforçar la seguretat i la qualitat de vida de la població de l'interior, acostant serveis essencials a municipis amb una menor densitat de població.

    Gaibiel se suma així a les altres cinc helisuperfícies construïdes des de l'inici de la legislatura a Zorita, Barracas, la Jana, Toràs i la Torre d'en Besora.

    Amb esta nova actuació, la institució provincial ja ha impulsat sis infraestructures d'este tipus en menys de tres anys, consolidant una xarxa destinada a millorar la coordinació dels dispositius d'emergència a tot el territori.

    La Diputació assegura que continuarà apostant per este model amb la finalitat de reforçar els serveis públics als pobles de l'interior i garantir una resposta immediata davant qualsevol incidència.

    El més vist