
Gaibiel estrena una nova helisuperfície per a reforçar la resposta davant emergències a l'interior de Castelló
Redacció


La Diputació de Castelló ha posat en funcionament una nova helisuperfície a Gaibiel, una infraestructura destinada a reforçar la capacitat de resposta davant emergències a l'interior de la província.
La instal·lació ja està operativa i permetrà agilitzar l'actuació dels serveis d'emergència en casos d'incendis forestals, evacuacions i transports sanitaris urgents, tant al municipi com a la seua àrea d'influència.
La nova infraestructura s'emmarca dins del Pla Diputació Respon, una iniciativa orientada a millorar la cobertura assistencial i la coordinació dels recursos d'emergència als municipis de l'interior.
Segons ha explicat el diputat del Consorci Provincial de Bombers, David Vicente, l'objectiu és garantir una resposta ràpida i eficient independentment del lloc de residència dels veïns.
Les helisuperfícies permeten reduir els temps d'assistència sanitària i facilitar el desplegament dels bombers, especialment en pobles de muntanya i en zones de difícil accés, un aspecte especialment rellevant en una província amb una important extensió de territori rural.
La Diputació també destaca que este tipus d'infraestructures contribueixen a reforçar la seguretat i la qualitat de vida de la població de l'interior, acostant serveis essencials a municipis amb una menor densitat de població.
Gaibiel se suma així a les altres cinc helisuperfícies construïdes des de l'inici de la legislatura a Zorita, Barracas, la Jana, Toràs i la Torre d'en Besora.
Amb esta nova actuació, la institució provincial ja ha impulsat sis infraestructures d'este tipus en menys de tres anys, consolidant una xarxa destinada a millorar la coordinació dels dispositius d'emergència a tot el territori.
La Diputació assegura que continuarà apostant per este model amb la finalitat de reforçar els serveis públics als pobles de l'interior i garantir una resposta immediata davant qualsevol incidència.


L'Intermaquinas Benicarló incorpora el base David Òrrit per a reforçar la direcció de joc

La Diputació de Castelló celebrarà el Debat sobre l'Estat de la Província el pròxim 14 de juliol coincidint amb els tres anys de legislatura

Claudia Albert Giner i María Safont Fallán, proclamades reines de les Festes de Sant Pere 2026 davant de prop de 1.800 persones al Moll de Costa

La primera desfilada de moda inclusiva de Castelló ompli la plaça de la Pescateria de diversitat, emoció i comerç local

Castelló activa 501.428 euros en ajudes per a rehabilitar edificis residencials amb sol·licituds obertes fins al 31 d'agost




