
Matet instal·larà dos càmeres de videovigilància als accessos del municipi per a reforçar la seguretat
Redacció

Matet s'adherirà al nou pla impulsat per la Diputació de Castelló per a reforçar la seguretat dels municipis de l'interior amb la instal·lació de càmeres de videovigilància als accessos urbans.
El projecte permetrà instal·lar dos dispositius de control al municipi gràcies a una inversió superior als 17.000 euros, una actuació que ja ha sigut tramitada per part de l'Ajuntament.
L'alcaldessa de Matet, Rosa Guillermo Tortajada, ha valorat positivament esta iniciativa després d'assistir a la presentació del projecte provincial, destacant la utilitat d'incorporar noves tecnologies al servei dels municipis més menuts.
Les càmeres estaran ubicades als accessos de la localitat i facilitaran la tasca de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat gràcies a sistemes de control i identificació avançats.
La iniciativa forma part del programa anunciat esta setmana per la Diputació de Castelló, que contempla una inversió global de 4,4 milions d'euros per a instal·lar 451 càmeres de videovigilància en 181 nuclis urbans de 115 municipis de menys de 5.000 habitants.
L'objectiu és reforçar la protecció dels pobles de l'interior i oferir noves eines per a millorar la prevenció i la seguretat en territoris amb una menor densitat de població.
Des del consistori de Matet consideren que esta actuació ajudarà a compensar algunes de les limitacions que habitualment afronten els municipis rurals en matèria de seguretat i vigilància.
La instal·lació d'estos sistemes se suma a altres iniciatives impulsades per a reforçar els serveis públics als pobles de l'interior i consolidar la seua qualitat de vida durant tot l'any, més enllà dels períodes de major afluència turística.
El projecte també posa de manifest la creixent aposta per la digitalització i l'ús de noves tecnologies en la gestió dels municipis xicotets, amb la finalitat de millorar la protecció de la població i reforçar la coordinació amb els cossos de seguretat.


L'Intermaquinas Benicarló incorpora el base David Òrrit per a reforçar la direcció de joc

La Diputació de Castelló celebrarà el Debat sobre l'Estat de la Província el pròxim 14 de juliol coincidint amb els tres anys de legislatura

Claudia Albert Giner i María Safont Fallán, proclamades reines de les Festes de Sant Pere 2026 davant de prop de 1.800 persones al Moll de Costa

La primera desfilada de moda inclusiva de Castelló ompli la plaça de la Pescateria de diversitat, emoció i comerç local

Castelló activa 501.428 euros en ajudes per a rehabilitar edificis residencials amb sol·licituds obertes fins al 31 d'agost




