Fanzara instal·larà dos càmeres de videovigilància als accessos del municipi per a reforçar la seguretat

    La Diputació invertirà més de 23.000 euros en esta actuació, que formarà part del projecte provincial de protecció dels pobles de l'interior
    23/06/2026RedaccióRedacció

     L'Ajuntament de Fanzara s'ha adherit al projecte impulsat per la Diputació de Castelló per a reforçar la seguretat als municipis de l'interior mitjançant la instal·lació de sistemes de videovigilància i control de trànsit.

    El municipi incorporarà dos càmeres als seus accessos durant l'any 2027 gràcies a una inversió provincial de 23.376,96 euros.

    La iniciativa forma part del projecte 'Una província protegida', presentat esta setmana per la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, i destinat als municipis de menys de 5.000 habitants.

    L'alcalde de Fanzara, Marc Diago, ha confirmat que el consistori ja ha iniciat els tràmits per a adherir-se a un programa que considera especialment beneficiós per a les necessitats del municipi.

    Les càmeres serviran per a reforçar la seguretat, facilitar la tasca de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i millorar la vigilància dels accessos a la localitat.

    La Diputació preveu desplegar 451 dispositius de videovigilància en 181 nuclis urbans de tota la província amb una inversió global de 4,4 milions d'euros.

    El projecte està especialment orientat a donar servei als pobles de l'interior, on la dispersió territorial i la menor població fan necessàries noves eines de suport a la seguretat ciutadana.

    Fanzara, que compta amb prop de 300 habitants durant gran part de l'any, veu incrementada notablement la seua població durant els mesos d'estiu, fet que comporta també un augment de les necessitats de serveis i vigilància.

    L'Ajuntament considera que este tipus d'infraestructures contribueixen a reforçar l'atractiu residencial dels municipis de l'interior i a combatre la despoblació.

    El termini perquè els ajuntaments formalitzen l'adhesió al programa finalitza el pròxim 23 de juny, abans que la Diputació continue amb la tramitació administrativa per a executar el projecte.

    El més vist