Castelló reivindica la citricultura com una de les seues principals senyes d'identitat i destaca les més de 141 tones venudes al Mercat de la Taronja

    L'Ajuntament trasllada el seu suport al sector agrícola en una reunió amb Asociex i posa en valor les mesures de suport als llauradors locals
    22/06/2026RedaccióRedacció

     L'Ajuntament de Castelló ha reafirmat el seu suport al sector citrícola i a l'activitat agrícola local durant una reunió mantinguda entre l'alcaldessa, Begoña Carrasco, i representants de l'Associació Professional d'Exportadors de Fruita de la Província de Castelló (Asociex).

    La trobada ha comptat amb la participació del president de l'entitat, Jorge García, membres de la junta directiva i el regidor d'Agricultura.

    Durant la reunió, el consistori ha reivindicat la citricultura com una activitat fonamental per a l'economia, el patrimoni i la identitat de la ciutat, destacant el paper que continuen desenvolupant els camps i les explotacions agrícoles en el dia a dia de Castelló.

    L'Ajuntament també ha aprofitat la trobada per a recordar algunes de les mesures impulsades en suport als agricultors.

    Entre elles destaquen la bonificació de l'IBI per al sector agrari i la posada en marxa d'un Banc de Terres per a fomentar l'activitat de les finques en producció i evitar-ne l'abandonament.

    Durant la reunió també s'han abordat alguns dels principals reptes als quals s'enfronta actualment el sector citrícola, com ara les polítiques aranzelàries internacionals, la competència exterior, l'aparició de noves plagues, l'abandonament de camps i la falta de relleu generacional.

    Un dels moments simbòlics de la trobada ha sigut el lliurament per part d'Asociex d'una imatge ceràmica de la Mare de Déu de la Taronja, patrona dels citricultors, agricultors i comerciants, com a obsequi institucional.

    La reunió també ha servit per a fer balanç de la campanya del Mercat de la Taronja, que va finalitzar el passat 31 de maig.

    Els castellonencs han adquirit un total de 141.980 quilos de cítrics durant esta temporada a través d'este punt de venda directa entre productors i consumidors.

    La campanya, iniciada el 19 d'octubre de 2025, ha comptat amb la participació de 23 productors locals, que han comercialitzat taronges, mandarines i llimes sense intermediaris i apostant pel producte de quilòmetre zero.

    El Mercat de la Taronja s'ha consolidat com una ferramenta per a donar suport a l'agricultura local, mantindre l'activitat dels horts que envolten la ciutat i reforçar el vincle històric de Castelló amb el seu paisatge agrari.

    El més vist