El Camí de l'Obra estrena nou asfalt després de 40 anys sense una actuació integral i una inversió de 850.000 euros

    L'obra millora la seguretat i la mobilitat en un dels vials més transitats de la Marjaleria i s'emmarca en el Pla d'Asfaltatge municipal
    23/06/2026RedaccióRedacció
    cami l´obra 2 en tamaño mediano

    L'actuació dona resposta a una de les reivindicacions històriques del veïnat de la Marjaleria i ha quedat completada abans de l'inici de la temporada estival.

    Les obres han permés renovar prop de 19.700 metres quadrats de calçada en el tram que uneix l'ermita de Sant Francesc de la Font amb el Camí de les Villes i el Serradal.

    La intervenció, executada per l'empresa BECSA, no s'ha limitat a l'asfaltatge, sinó que també ha incorporat diferents mesures per reforçar la seguretat i la integració paisatgística.

    El vial compta ara amb noves biondes de protecció revestides de fusta i amb espais per als contenidors adaptats visualment a l'entorn de la Marjaleria.

    L'objectiu és millorar tant la circulació com la convivència amb un entorn natural especialment sensible i molt freqüentat durant els mesos d'estiu.

    Esta actuació forma part del Pla d'Asfaltatge impulsat per l'Ajuntament de Castelló, que ja ha permés actuar sobre diferents camins i accessos del terme municipal.

    Amb el Camí de l'Obra ja són 13 els camins asfaltats a la Marjaleria durant l'actual legislatura.

    Entre les actuacions executades figuren la Mota dreta del Riu Sec, l'Entrador Pont de la Gallenca, el Camí la Coloma, el Camí Segon Canal, el Camí Moixeta, el Camí Pasparís, el Camí Bovar, el Camí Sol del Riu o diferents trams del Camí la Plana i del Grau.

    A més, l'Ajuntament continua desenvolupant noves intervencions este mateix mes de juny.

    El consistori està executant treballs d'asfaltatge valorats en 300.000 euros a l'Entrador la Marina, l'Entrador 10 de la Segona Travessera, el Camí Donació i l'accés a la dàrsena sud.

    L'asfaltatge de la Mota esquerra del Riu Sec queda previst per a després de l'estiu per evitar afectacions durant els mesos de major afluència d'usuaris.

    La renovació del Camí de l'Obra millorarà el servei que reben els milers de persones que utilitzen diàriament este vial, especialment durant la temporada estival.

    El més vist