La Diputació avançarà més del 85% del Pla Impulsa als municipis després de poder utilitzar els romanents

    Una modificació de crèdit de 24,45 milions d'euros permetrà ingressar més de 26,4 milions als ajuntaments i mancomunitats per a obres, serveis i despesa corrent.
    25/06/2026 María Moles

     Els ajuntaments de la província disposaran en les pròximes setmanes d'una part molt important dels recursos del Pla Impulsa 2026-2027. La Diputació de Castelló portarà al ple del pròxim 30 de juny una modificació de crèdit de 24,45 milions d'euros, procedents dels romanents de tresoreria de l'exercici 2025, després que el Govern d'Espanya haja autoritzat finalment la seua utilització.

    La modificació de crèdit, sumada al pressupost ja aprovat, permetrà transferir més de 26,4 milions d'euros als 135 municipis i mancomunitats de la província, una quantitat que correspon al 85% de les inversions en obres i serveis previstes dins del Pla Impulsa i al 100% de la despesa corrent d'aquest exercici.

    La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha assegurat que aquesta decisió permetrà accelerar l'arribada dels recursos als municipis i ha defensat que els romanents "pertanyen als castellonencs" i han de revertir en actuacions que milloren els serveis públics i la qualitat de vida als pobles de la província.

    El vicepresident i responsable de Bon Govern, Héctor Folgado, ha explicat que aquesta és la primera modificació de crèdit de l'any i que té com a objectiu que els municipis puguen disposar "com més prompte millor" dels fons previstos en el Pla Impulsa per executar inversions i millorar equipaments i serveis públics.

    El Pla Impulsa 2026-2027 està dotat amb un pressupost global de 32,5 milions d'euros, la xifra més elevada destinada fins ara per la institució provincial a aquest programa biennal. El pla manté la possibilitat que els ajuntaments destinen fins a un 40% dels recursos a despesa corrent i un mínim del 60% a inversions, a més de simplificar els tràmits administratius perquè tots els municipis puguen accedir-hi amb més agilitat.

    Des de la Diputació també s'ha destacat que la possibilitat d'utilitzar els romanents arriba després de la modificació dels criteris establits pel Govern central, una reivindicació que la institució provincial havia defensat en reiterades ocasions junt amb alcaldes de la província.

    La presidenta ha insistit que la institució continuarà reclamant més autonomia financera per als ajuntaments, amb l'objectiu que puguen disposar dels seus recursos per impulsar noves inversions, reforçar els serveis municipals i donar resposta a les necessitats dels veïns.

    El més vist