Castelló accelera el desenvolupament urbanístic amb 1.719 habitatges en construcció i 4.200 més previstos

    El Ple aprova el desenvolupament de Los Carmelos, que incorporarà nous habitatges i una zona verda, mentre el govern municipal defensa que aquesta és "la legislatura de l'habitatge".
    26/06/2026 F.J. García
    pleno junio 3 en tamaño mediano

     L'habitatge continua marcant bona part del desenvolupament urbanístic de Castelló. El Ple municipal ha donat llum verda a nous acords que permetran ampliar l'oferta residencial de la ciutat, en una sessió en què el govern local ha assegurat que actualment hi ha 1.719 habitatges en construcció, dels quals 230 són de protecció pública, i que els nous sectors previstos permetran impulsar 4.200 habitatges més durant els pròxims anys.

    Un dels principals acords aprovats ha estat el desenvolupament de la Unitat d'Execució UER-Los Carmelos, situada al voltant de l'avinguda dels Caputxins. L'actuació permetrà avançar en la construcció de nous habitatges i transformar aquest entorn amb 1.546 metres quadrats de noves zones enjardinades, a més d'obrir a la ciutadania un espai fins ara tancat al costat del convent i la plaça del Primer Molí.

    Durant el debat plenari, el regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo, ha defensat les polítiques municipals d'habitatge assegurant que l'actual mandat està impulsant el major creixement residencial dels últims anys. Segons ha explicat, l'Ajuntament també ha adquirit 18 habitatges socials i, en col·laboració amb l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl, promou 123 habitatges de protecció pública destinats principalment a joves.

    El Ple també ha aprovat per unanimitat impulsar una futura passarel·la per a ciclistes i vianants que connectarà la ciutat amb Penyeta Roja, Racó de la Torreta i Tossal Gros, una reivindicació històrica dels veïns d'aquestes urbanitzacions. El projecte ja disposa d'un estudi tècnic i contempla una inversió superior als quatre milions d'euros, pendent de finançament.

    pleno junio 2 en tamaño mediano

    En matèria de mobilitat, la corporació ha acordat prorrogar la vigència de l'actual Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) mentre es redacta el nou document que definirà les polítiques de mobilitat dels pròxims anys.

    La sessió plenària també ha aprovat la moció presentada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+, amb els vots favorables del Partit Popular, el Partit Socialista i Compromís. El text reafirma el compromís de l'Ajuntament amb la igualtat, el respecte a la diversitat i la lluita contra qualsevol forma de discriminació.

    Abans de començar el Ple, l'alcaldessa, Begoña Carrasco, va traslladar el suport institucional al poble veneçolà després dels terratrèmols registrats aquesta setmana i va expressar la solidaritat de la ciutat amb la comunitat veneçolana resident a Castelló.

    El més vist