La Diputació destina 2,3 milions d'euros a la conservació del patrimoni religiós de la província

    La institució manté més de vint convenis amb els bisbats de Sogorb-Castelló i Tortosa per restaurar esglésies, ermites i santuaris de diferents municipis.
    27/06/2026 Javier Fernández
    Restauración peana iglesia Figueroles (1) en tamaño mediano

     El patrimoni religiós és també una part essencial de la història i la identitat dels pobles de Castelló. Amb aquest objectiu, la Diputació de Castelló ha impulsat des de 2024 més d'una vintena de convenis amb els bisbats de Sogorb-Castelló i Tortosa, unes actuacions que sumen una inversió de 2,3 milions d'euros destinada a la conservació i rehabilitació d'esglésies, ermites i santuaris de la província.

    La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha destacat l'aposta de la institució per protegir el patrimoni artístic i cultural castellonenc, assenyalant que aquests edificis constitueixen, en molts municipis, un dels principals referents històrics, patrimonials i turístics.

    Segons ha explicat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell, els convenis desenvolupats durant els dos últims anys han permés actuar en nombrosos enclavaments de la província. Entre les principals inversions destaca la restauració del santuari de Sant Joan de Penyagolosa, que concentra 1,28 milions d'euros entre les actuacions de 2024 i 2025.

    Santuari_de_Sant_Joan__de_Penyagolosa_1

    A aquestes obres se sumen altres intervencions com l'adequació del Nou Temple de Benicàssim, la rehabilitació del campanar de Barracas, la restauració de les cobertes de Sant Vicent de Piedrahita, les actuacions als campanars de la Vall d'Almonesir i Vall d'Alba, així com treballs de restauració patrimonial a Palanques, Catí, Canet lo Roig, Xilxes i la capella de Santa Maria de Castelló, entre altres municipis.

    La Diputació preveu ampliar aquest programa amb tres noves actuacions, que seran incorporades al ple ordinari del pròxim 30 de juny mitjançant una modificació de crèdit de 80.000 euros. Les noves inversions es destinaran a la restauració de l'ermita de Sant Pere de Castellfort, l'adequació del campanar de Boixar i la millora de l'accés al santuari de Zorita.

    Amb aquest conjunt d'actuacions, la Diputació reforça la seua aposta per la recuperació del patrimoni religiós com a element de conservació de la història, dinamització cultural i desenvolupament turístic dels municipis de la província.

    El més vist