Montanejos instal·larà cinc càmeres de videovigilància en 2027 per reforçar la seguretat del municipi

    La Diputació de Castelló destinarà prop de 45.000 euros a la instal·lació de tres càmeres al nucli urbà i dues més a la pedania de la Alqueria
    01/07/2026 Javier Santiago

    Montanejos comptarà l'any 2027 amb un nou sistema de videovigilància format per cinc càmeres de control que s'instal·laran en diferents punts del municipi per reforçar la seguretat ciutadana. La Diputació de Castelló invertirà 44.797,41 euros en esta actuació, que inclourà tres dispositius al nucli urbà i dos més a la pedania de la Alqueria.

    El sistema permetrà controlar els principals accessos al municipi i donar suport a les tasques de prevenció i seguretat, facilitant també la col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat en cas que siga necessari.

    L'Ajuntament de Montanejos s'ha adherit al programa provincial impulsat per la Diputació, una iniciativa dirigida a reforçar la seguretat als municipis mitjançant la implantació de sistemes de videovigilància en punts estratègics.

    El portaveu del PP a Montanejos, Laureano Sandalinas, ha valorat positivament l'arribada d'esta inversió, assenyalant que contribuirà a augmentar la seguretat, el benestar i la tranquil·litat dels veïns. També ha explicat que, una vegada finalitzada la instal·lació, la gestió del sistema passarà a dependre de l'Ajuntament, que serà l'encarregat de custodiar les imatges conforme a la normativa vigent.

    La inversió arriba una setmana després de l'anunci d'un conveni de 160.000 euros per a la construcció d'un nou aparcament a la localitat, una actuació presentada durant la inauguració de la nova era de la pedania de la Alqueria, un espai en el qual la Diputació també ha executat una inversió de 253.125 euros.

    La incorporació de les cinc càmeres forma part del pla provincial destinat a modernitzar els sistemes de seguretat als municipis de la província, amb l'objectiu de millorar el control dels accessos i reforçar la capacitat de resposta davant possibles incidències.

    Amb una inversió de quasi 45.000 euros, Montanejos ampliarà els seus recursos de seguretat a partir de 2027 amb un sistema de videovigilància que cobrirà tant el nucli urbà com la pedania de la Alqueria.

    El més vist