Castelló acull el II Fòrum Nacional de Diputacions, Cabildos i Consells del PP

    La trobada reunirà responsables provincials del Partit Popular per analitzar el futur de les diputacions i el model de gestió dels governs provincials
    02/07/2026 Lluna Ibáñez

     Castelló serà, a partir d'este dijous, la seu del II Fòrum de Diputacions, Cabildos i Consells del Partit Popular, una trobada d'àmbit estatal que reunirà responsables provincials de la formació per abordar el paper d'estes institucions i els reptes de futur dels governs provincials.

    El fòrum convertirà la província en punt de trobada de representants del PP de tot Espanya, que compartiran experiències i analitzaran diferents models de gestió en l'àmbit de les diputacions, cabildos i consells insulars.

    La presidenta provincial del PPCS i de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha destacat que l'elecció de Castelló com a seu de la trobada suposa un reconeixement al treball desenvolupat des de la institució provincial i ha defensat el paper de les diputacions com a administracions pròximes als municipis.

    Durant el fòrum també es posarà sobre la taula el finançament de les administracions provincials i la necessitat de disposar de més flexibilitat econòmica per afrontar les necessitats dels municipis, especialment dels de menor població.

    Barrachina ha insistit en la importància del municipalisme i ha reivindicat la necessitat que les diputacions continuen donant suport als ajuntaments en la prestació de serveis i en el desenvolupament de projectes als municipis de la província.

    El II Fòrum de Diputacions, Cabildos i Consells del PP reunirà durant els pròxims dies a Castelló representants de diferents territoris per debatre el futur dels governs provincials i el seu paper en l'administració local.

    El més vist