
Nules contracta 46 persones aturades del sector agrari per reforçar el manteniment del terme municipal



L'Ajuntament de Nules ha incorporat aquest estiu un total de 46 persones desocupades del sector agrari per executar diferents actuacions de manteniment i conservació del terme municipal, gràcies a una subvenció de 180.905,72 euros concedida pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).
La iniciativa s'emmarca en el programa de foment de l'ocupació agrària, destinat a reduir els efectes de la desocupació estacional al camp i, al mateix temps, millorar l'estat de les infraestructures rurals del municipi.
Del total de contractacions, 44 corresponen a peons agraris i dues a personal fitosanitari, que durant els mesos de juliol i agost desenvoluparan treballs en diferents punts del terme.
Entre les actuacions previstes destaquen la neteja de barrancs i sèquies, el manteniment dels camins rurals, la conservació d'embornals, la neteja del canal de la Gola, del Parc Natural Municipal de l'Estany i de diverses zones verdes, així com la realització de tractaments contra la Mosca del Mediterrani, una de les principals plagues que afecten els cultius citrícoles.

A més de generar ocupació, aquests treballs permetran millorar les condicions dels marges agrícoles i dels sistemes d'evacuació d'aigua de la marjaleria, amb l'objectiu de preparar el terme municipal de cara a la pròxima campanya citrícola i minimitzar els riscos davant possibles episodis de pluges intenses.
Segons ha explicat el regidor d'Agricultura, César Estañol, aquest programa combina el suport a les persones desocupades del sector agrari amb actuacions de manteniment que repercuteixen directament en la conservació i la seguretat del terme municipal.




PortCastelló tanca 2025 amb 18,6 milions de tones i reforça la seua aposta logística i sostenible
La Memòria Anual ‘Liderando el futuro’ recull els principals avanços de l’exercici, entre ells la polivalència de les terminals, l’acord amb l’estiba, el creixement dels tràfics i la consolidació de la dàrsena sud com a pol logístic.

La Generalitat eleva a 23,5 milions les ajudes per contractar més de 1.500 persones en prevenció d’incendis

La Vuelta arranca este dissabte a Mònaco i passarà dos dies consecutius per Castelló

Labora oferix més de 3.000 llocs de treball amb especial demanda en hostaleria, turisme i oci


