
Peníscola sol·licitarà al Consell l'ampliació de funcions de la seua infermera escolar

La portaveu de l'equip de govern de l'Ajuntament de Peníscola ha anunciat la presentació d'una esmena a la moció proposada pel grup municipal socialista de la localitat, que proposa sol·licitar infermera escolar. El text dels populars recorda que el centre d'educació infantil i primària públic del municipi compta amb infermera escolar des del mandat 2011-2015, servei que es va sol·licitar per part de l'Ajuntament a la Conselleria de Sanitat, en matricular-se un alumne amb necessitats especials, que requeria de la implantació del servei.
«Ens sorprèn que el grup socialista ni tan sols s'haja posat en contacte amb la direcció del col·legi per a preguntar si es disposa o no del servei i en quins termes seria aquest necessari, per a realitzar la petició», ha explicat la portaveu del govern municipal, Raquel París. «D'haver-ho fet, sabria que des de fa dues legislatures el centre d'educació infantil i primària de la nostra localitat ja compta amb una infermera escolar assignada, que atén les necessitats especials d'un alumne, que segueix escolaritzat», ha ampliat París.
Davant aquesta circumstància «i vetlant pel ràpid compliment de la prestació del servei donada la situació pandèmica en la qual ens trobem, proposarem al Consell que l'actual infermera puga ampliar les seues funcions en el centre fins que la Generalitat programe el servei de forma integral», ha comentat la portaveu.
Paris, en aquest sentit ha compartit la seua sospita referent a la moció socialista: «l'han presentada sense saber ni conèixer la situació en la nostra població, amb l'únic propòsit polític de demanar a l'Ajuntament que assumisca una despesa que no li correspon». Així, la portaveu popular, davant la petició li la moció del PSOE local, que el consistori córrega amb les despeses del servei, si la Generalitat no el sufraga, ha sigut taxatiu: «la Generalitat és l'administració competent en matèria sanitària i ha d'assumir la necessitat de comptar amb infermera en els centres educatius per a garantir la tranquil·litat de les famílies, donada l'actual situació de pandèmia».


Torreblanca ja coneix les seues màximes representants per a les Festes Patronals de 2026

Torreblanca ompli l'estiu d'activitats per reforçar el seu atractiu turístic

Francisco Javier Catalán assumix el comandament de la Policia Local de Castelló amb el compromís d'una policia més pròxima i visible

SOM Festival 2026 reunix grans figures de la música i consolida Castelló com un dels referents culturals de l'estiu mediterrani

Castelló reforça la conscienciació per evitar l'abandó de mobles i estris amb la campanya "No seas trasto"
L'Ajuntament i Tetma recorden que la ciutadania disposa de dos serveis gratuïts per gestionar els residus voluminosos i impulsen accions informatives als barris i la Marjaleria.




