Els ajuntaments valencians van contractar a 135 professionals durant la COVID-19 amb els fons derivats per Igualtat

    Els consistoris van ser declarats serveis essencials i van rebre 11,5 milions d'euros per a reforçar els equips i les ajudes

    06/08/2020 REDACCIÓ
    ajuntament-de-betxi_xl

    Els ajuntaments valencians van contractar durant la declaració de l'estat d'alarma per la COVID-19 a 135 professionals de diferents àmbits per a reforçar els equips socials municipals d'atenció primària, gràcies als 11,5 milions d'euros transferits per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

    Així ho ha explicat la directora general d'Atenció Primària i Autonomia Personal, Mercé Martínez i Llopis, qui ha destacat el treball dels i les professionals dels equips municipals que van ser declarats serveis essencials a l'inici de la pandèmia i que en la majoria dels casos van continuar atenent «un devessall de persones».

    En aquest sentit, ha recordat que la Conselleria es va comprometre amb la declaració de servei essencial, i per això va aprovar un decret pel qual es va acordar destinar 11,5 milions d'euros als ajuntaments per al reforç dels equips de proximitat de caràcter domiciliari així com l'increment de fons per a ajudes d'emergència.

    «El 90 % dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana han contractat personal», ha explicat Martínez i Llopis, qui ha indicat que la major part de les contractacions van ser de persones per a la tasca d'auxiliar de llar, un total de 92 contractacions, però també es van requerir treballadors socials, tècnics d'integració social i administratius.

    El servei d'ajuda a domicili municipal «ha sigut el recurs més utilitzat per a fer front a les necessitats de la ciutadania», ha precisat la directora general, qui ha assenyalat que si bé en un primer moment la gent «tenia por i ho rebutjava», passats els primers 15 dies la demanda «es va disparar».

    Així, en finalitzar el primer mes molts ajuntaments «es van veure en la necessitat de contractar a més personal o incrementar la jornada de les persones que ja estaven contractades fins al moment», i ha afegit que el 70 % dels consistoris «van prioritzar» aquest recurs, juntament amb les ajudes d'emergència.

    El més vist