
La Generalitat i la Comunitat de Madrid reclamen una política d'Estat de l'aigua i igualtat de condicions per al camp



El conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca de la Generalitat Valenciana, Miguel Barrachina, i el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Interior de la Comunitat de Madrid, Carlos Novillo, han acordat una posició comuna en defensa d'una política hídrica d'Estat i d'unes condicions de competència igualitàries per al sector agroalimentari espanyol.
La reunió, celebrada a Madrid, també ha servit per abordar la futura Política Agrària Comuna (PAC) i la situació dels productes importats de països tercers.
Miguel Barrachina ha afirmat que la Comunitat Valenciana i Madrid comparteixen la necessitat que "l'aigua siga una política d'Estat" basada en criteris tècnics, la seguretat jurídica, la solidaritat entre territoris i la inversió en infraestructures hidràuliques.
En aquest sentit, tots dos governs reclamen un Pacte Nacional de l'Aigua que permeta modernitzar les xarxes, impulsar la reutilització i regeneració de recursos hídrics, reduir pèrdues i reforçar la capacitat d'adaptació davant sequeres i inundacions.
Mateixes exigències per als productes importats
Durant la trobada, els dos responsables també han defensat que els productes agroalimentaris procedents de països de fora de la Unió Europea complisquen els mateixos requisits sanitaris, ambientals, de traçabilitat i benestar animal que s'exigeixen als productors europeus.
Barrachina ha recordat que aquesta posició, aprovada el passat mes de març per totes les comunitats autònomes, ja ha sigut traslladada al Ministeri d'Agricultura i posteriorment a la Comissió Europea.
El document reclama la implantació de les anomenades "clàusules espill", l'enfortiment dels controls fitosanitaris, una major transparència en les importacions i mecanismes ràpids d'actuació davant possibles incompliments o alteracions del mercat.
Segons el conseller, "la reciprocitat no és proteccionisme, és justícia", i ha advertit que sectors estratègics per a la Comunitat Valenciana, com els cítrics, les fruites, les hortalisses o l'arròs, es veuen especialment afectats per la competència de produccions procedents de tercers països.
Nova PAC
La reunió també ha abordat la reforma de la Política Agrària Comuna (PAC). Ambdues administracions defensen que el futur marc europeu prioritze la rendibilitat de les explotacions agràries, la simplificació administrativa, el relleu generacional i la reducció de la càrrega burocràtica que assumeixen agricultors i ramaders.


Mascarell prepara una fira medieval amb més de 120 espectacles gratuïts

Onda estrena una ITV provisional amb capacitat per a més de mil vehicles al mes
La unitat mòbil inspeccionarà turismes, motocicletes i vehicles industrials de fins a 3.500 quilos per a alleujar la demanda de revisions a la Plana

Castelló completa la renovació de la fusteria exterior del CEIP Enriqueta Agut

M.ª Dolores Guillamón, proposada per a rebre la distinció «Construïm Juntes»



