Sanitat redueix fins als 17 dies l'espera per operar els pacients amb més risc vital

    La demora dels casos més urgents baixa més d'un 70% des de l'inici de la legislatura, mentre la llista quirúrgica global se situa en 78.306 pacients amb una espera mitjana de 88 dies
    21/07/2026 15:30 Javier Santiago

     Els pacients amb major prioritat quirúrgica a la Comunitat Valenciana esperen ara una mitjana de 17 dies per ser intervinguts, el millor registre de l'actual legislatura i una xifra molt per davall dels 30 dies que marquen els criteris clínics per als casos amb risc vital.

    La Conselleria de Sanitat destaca que la demora dels pacients de prioritat 1 s'ha reduït un 36% en l'últim any, en passar de 27 a 17 dies, i més d'un 70% respecte a juny de 2023, quan aquests malalts esperaven una mitjana de 61 dies per entrar al quiròfan.

    També s'ha reduït a la meitat el nombre de pacients pendents d'una intervenció urgent, passant dels 2.967 registrats a l'inici de la legislatura als 1.493 comptabilitzats al tancament del mes de juny.

    El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha assegurat que la prioritat del departament ha sigut garantir una resposta ràpida als pacients amb patologies més greus, fins i tot en un context condicionat per la conflictivitat laboral derivada de la tramitació del nou Estatut Marc.

    Malgrat aquesta millora en els casos més urgents, la llista d'espera quirúrgica continua afectant més de 78.000 persones, amb una demora mitjana de 88 dies per ser operades, tenint en compte totes les especialitats i nivells de prioritat.

    Pel que fa als departaments de salut, l'Hospital Provincial de Castelló registra una de les esperes més baixes de tota la Comunitat Valenciana, amb una demora mitjana de 35 dies, mentre que l'Hospital de la Plana se situa en 55 dies, tots dos per davall de la mitjana autonòmica.

    La Conselleria també destaca una reducció dels pacients de prioritat 2, aquells que han de ser intervinguts abans de 90 dies, que passen de 17.214 a 12.899 persones des de l'inici de la legislatura.

    El més vist