
El Ple de Castelló desbloqueja la reforma de La Pèrgola amb una modificació del Pla General


L'Ajuntament de Castelló ha aprovat en el ple ordinari del mes de juliol la modificació puntual del Pla General Estructural que permet desbloquejar el projecte de rehabilitació de La Pèrgola, un dels edificis més emblemàtics de la ciutat situat al parc Ribalta.
La modificació adapta la fitxa del Catàleg de Proteccions i elimina els impediments urbanístics que condicionaven la reforma de l'edifici. Segons ha explicat el regidor de Patrimoni, Vicent Sales, l'actuació permetrà conservar La Pèrgola, eliminar els elements impropis afegits amb el pas dels anys i integrar-la millor en l'entorn del parc Ribalta.
L'alcaldessa, Begoña Carrasco, ha defensat la iniciativa i ha criticat la gestió de l'anterior govern municipal, assegurant que existia una contradicció entre voler rehabilitar l'edifici i mantenir al mateix temps la previsió de la seua demolició en el planejament urbanístic.
La proposta ha tirat avant amb els vots favorables de PP i VOX i el vot en contra de PSPV i Compromís.
En la mateixa sessió plenària també s'ha aprovat una modificació de crèdit superior als tres milions d'euros, destinada a reforçar diferents àrees municipals. Entre les principals partides destaca un milió d'euros per a Benestar Social, 300.000 euros per a Seguretat i Policia Local, més recursos per a la modernització de l'administració digital i una inversió de més de 360.000 euros per a activitats culturals. També s'han incorporat ajudes per al teixit associatiu i una aportació de 125.000 euros per al conveni amb la Comunitat de Regants del Coto Arrocero.


Órbita reunix startups i inversors en el seu primer ‘afterwork’ a Orpesa

Morella tanca una Fira 2026 multitudinària amb més de 100 expositors i una forta reivindicació del sector primari

La Universitat Popular de Benicarló amplia l’oferta a 48 grups i avançarà l’inici del curs al 28 de setembre

LA UNIÓ alerta que els arrossers valencians cobren un 35% per davall dels costos de producció


