Què cal portar per viure l’eclipsi des de les platges de Castelló?

    Les ulleres homologades, l’aigua i una arribada amb antelació seran essencials per seguir amb seguretat la jornada del 12 d’agost
    10/08/2026 Javier Santiago

    Les platges del Grau, l’entorn del Planetari i el Gurugú concentraran bona part de l’activitat prevista a Castelló amb motiu de l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. Per gaudir de la jornada sense improvisacions, convé preparar una motxilla adequada per passar diverses hores a l’aire lliure.

    L’element més important seran les ulleres especials per observar el Sol. Les ulleres de sol convencionals, les radiografies, els vidres fumats i altres filtres casolans no ofereixen una protecció segura. Les ulleres d’eclipsi hauran d’estar en perfecte estat i utilitzar-se durant tota la fase parcial.

    La totalitat arribarà poc després de les 20.31 hores, amb el Sol molt baix sobre l’horitzó. El públic haurà de mirar cap a l’oest, en direcció a l’interior, i buscar un espai sense edificis, arbres o altres obstacles.

    Com que les activitats començaran moltes hores abans, també serà recomanable portar aigua, crema solar, gorra, roba fresca, calçat còmode i alguna cosa lleugera per menjar. Una tovalla o una cadira plegable permetran esperar amb més comoditat.

    Arribar amb antelació i utilitzar el transport públic facilitarà l’accés al Grau davant de la previsió d’una elevada afluència de persones. També convé acordar un punt de trobada amb familiars i amics per evitar problemes si les comunicacions telefòniques se saturen.

    La jornada continuarà després de l’eclipsi amb l’observació de les Perseides. Per això, una peça fina d’abric i una bateria externa poden resultar útils durant la nit.

    Una bona preparació permetrà que, quan la Lluna oculte el Sol, l’única preocupació siga mirar al cel i viure un moment històric per a Castelló.

    El més vist