Peníscola obri hui la XXIV edició del Festival Internacional de Guitarra amb quatre nits de concerts al Castell

    El certamen se celebrarà del 19 al 22 d’agost al Saló Gòtic i combinarà guitarra flamenca, música clàssica i cant flamenc, amb un homenatge final a Federico García Lorca.
    19/08/2026 10:25 P.J. Beltrán

     Peníscola dona inici hui dimecres 19 d’agost a la XXIV edició del Festival Internacional de Guitarra Hondarribia-Peníscola, una cita que durant quatre nits portarà diferents estils i formacions al Saló Gòtic del Castell.

    El festival oferirà un concert cada nit fins al dissabte 22 d’agost, tots a partir de les 22.30 hores, amb una programació que combina guitarra flamenca, guitarra clàssica, cant flamenc i música per a violí i guitarra.

    peñiscola- WhatsApp Image 2026-08-18 at 11.20.02 (3) en tamaño mediano

    El director del certamen, Carles Pons, ha destacat precisament la diversitat de la proposta com una de les senyes d’identitat del festival, que enguany amplia la seua oferta amb la incorporació del cant flamenc.

    Pedro Navarro serà l’encarregat d’obrir esta nit el festival amb un concert de guitarra flamenca. La programació continuarà dijous 20 amb Helena Feenstra a la guitarra i Gema Moruno al cant flamenc.

    El divendres 21 serà el torn del Duo Ribera-Sàbat, amb una proposta per a dos guitarres, mentre que el festival es tancarà dissabte 22 amb el Duo Santos-Pons, format per Alicia Santos al violí i Carles Pons a la guitarra.

    peñiscola- WhatsApp Image 2026-08-18 at 11.20.02 (2) en tamaño mediano

    L’últim concert tindrà, a més, un component especial amb un homenatge a Federico García Lorca que posarà el punt final a quatre jornades de música en un dels espais patrimonials més singulars de Peníscola.

    Les entrades tenen un preu de 10 euros per concert, mentre que l’abonament per assistir a les quatre actuacions costa 30 euros. També es podran adquirir els dies de concert als punts d’informació del Castell a partir de les 21.30 hores.

    El més vist