
Castelló celebra el 775 aniversari amb videomapping, música, visites i una mascletà ajornada de Magdalena
La programació començarà al setembre i continuarà amb noves activitats fins a setembre de 2027


Castelló ha preparat una àmplia programació per commemorar els 775 anys de la ciutat, amb activitats culturals, patrimonials, musicals, educatives i festives que tindran les cites principals durant el mes de setembre i continuaran fins a setembre de 2027.
Un dels primers grans actes serà el videomapping dels dies 5 i 6 de setembre sobre la façana de l’Ajuntament, dedicat tant al 775 aniversari de Castelló com als 750 anys de la mort de Jaume I.
La programació inclourà també conferències al Menador sobre el Castell Vell, l’evolució històrica i social de la ciutat i el Privilegi del Trasllat, així com tallers didàctics i activitats d’arqueologia vivencial per al públic infantil i juvenil.
A estes propostes se sumaran exposicions, visites guiades a la Muralla Medieval, el Fadrí i el Museu Etnològic, així com visites teatralitzades al Castell Vell.
La música tindrà també un paper destacat amb actuacions de la Camerata Antiga del Conservatori Superior de Música de Castelló, un toc extraordinari manual de campanes i un concert especial de la Banda Municipal el 8 de setembre.
El món de la festa participarà amb el Racó Medieval, que enguany es traslladarà a la plaça Hort dels Corders i reforçarà les activitats infantils. També hi haurà propostes vinculades a les Gaiates, la lectura del Tombatossals, la presentació de Na Violant d’Hongria i l’homenatge a Jaume I.
Un dels actes centrals tindrà lloc el 12 de setembre, amb l’acte institucional i la presentació del retrat d’Ignacio Pérez de Heredia, fill adoptiu de la ciutat.
La jornada inclourà també la participació de la Banda Municipal, la Colla de Dolçainers i Tabaleters i els grups de dansa de Castelló, que interpretaran el Bolero de Castelló.
A més, es dispararà una mascletà a la plaça Cardona Vives, a càrrec de Pirotècnia del Mediterráneo, corresponent al dispar que va haver de suspendre’s durant les passades festes de la Magdalena per les condicions meteorològiques adverses.


Castelló estrena una Ruta de Tapes amb 60 locals i propostes a sis euros amb beguda
La cita gastronòmica se celebrarà del 15 d’octubre al 7 de novembre i destinarà els donatius de les guies al Banc d’Aliments

Més temps per a escriure en família: el concurs de contes nadalencs amplia el termini fins al 30 d’octubre

Vint-i-quatre empreses s’interessen per les obres del nou Hospital General de Castelló
La licitació ascendix a 474,4 milions d’euros i admetrà ofertes fins al 3 de novembre; el projecte preveu més de 140.000 metres quadrats construïts

Castelló completa la renovació de la fusteria exterior del CEIP Enriqueta Agut

Castelló oferix 4.743 places en activitats per a majors i treballa per a reduir les llistes d’espera
El curs començarà el 15 d’octubre amb 4.079 matrícules i 92 propostes repartides en 227 grups, centrades en l’aprenentatge, el benestar i les relacions socials


