
Castelló recrea els seus edificis més emblemàtics amb 380.000 peces LEGO


El Fadrí, l’ermita de la Magdalena, la Basílica del Lledó, el Mercat Central o l’estadi Castalia es poden contemplar estos dies des d’una perspectiva molt diferent. L’exposició ‘Castelló en Bricks’ reconstruïx alguns dels espais més recognoscibles de la ciutat amb més de 380.000 peces LEGO.
La mostra, instal·lada al Museu d’Etnologia del carrer Cavallers, forma part de la programació del 775 aniversari de Castelló i és obra de Severino Fernández, impulsor del projecte Sevebricks.
Entre les construccions exposades es troben també l’Ajuntament, el Reial Casino Antic, la Llotja del Cànem, la Concatedral de Santa Maria, la plaça Santa Clara i diferents trams del carrer Major.
Fernández va començar a treballar en les maquetes en 2020, durant la pandèmia, i el projecte ha anat creixent fins al punt que algunes construccions han hagut de dividir-se en diferents seccions per facilitar el seu muntatge i donar-los estabilitat.
Més de 300 visitants en només dos dies
L’exposició ha despertat un interés especial entre el públic familiar. Segons les dades municipals, més de 300 persones l’han visitada durant els dos primers dies d’obertura.
L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, i la regidora de Cultura, María España, han visitat la mostra junt amb el seu autor. Carrasco ha destacat l’originalitat d’una proposta que permet redescobrir el patrimoni local a través d’un element tan popular com les peces de construcció.
L’activitat busca acostar la història i els edificis de Castelló tant als més menuts com als aficionats adults a l’univers LEGO, convertint alguns dels símbols arquitectònics de la ciutat en reproduccions detallades a escala.
‘Castelló en Bricks’ es podrà visitar gratuïtament fins al 28 de setembre de dimarts a dissabte, de 10.00 a 13.00 i de 17.00 a 20.00 hores. Els diumenges obrirà de 10.00 a 13.00 hores i els dilluns romandrà tancada.
La mostra se suma així a les activitats del 775 aniversari que durant setembre combinaran divulgació històrica, patrimoni i propostes pensades per acostar els orígens i la identitat de Castelló a públics de totes les edats.


Emergències destina 371.412 euros a equipament i assegurances del voluntariat de Protecció Civil

Una exposició recupera les aules i el llegat de l’Escola Provincial de Ceràmica d’Onda

Sergio Toledo dirigirà el comité de campanya del PP de Castelló per al 29 de novembre
Vicent Sales s’encarregarà del vot exterior i Ester Giner coordinarà el treball al Grau, amb el suport d’afiliats i voluntaris als barris

L’Orquestra de la Comunitat Valenciana obri hui la temporada de tardor de l’Auditori de Castelló


