
El Consell destina 700.000 euros a compensar les explotacions avícoles afectades pels focus de Newcastle


El Consell ha aprovat una línia d’ajudes urgents de fins a 700.000 euros per compensar les explotacions avícoles afectades per les mesures sanitàries adoptades davant els focus de la malaltia de Newcastle detectats a la Comunitat Valenciana.
L’aparició de casos va obligar la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca a immobilitzar determinades explotacions, restringir els moviments d’animals i establir períodes de buit sanitari.
Estes mesures van provocar en alguns casos la paralització total de l’activitat productiva, ja que les granges no podien incorporar nous lots d’animals ni mantindre els seus cicles habituals de producció.
Les ajudes no compensaran directament els efectes de la malaltia, sinó el lucre cessant i la pèrdua d’ingressos derivats de les restriccions administratives obligatòries.
Qui podrà beneficiar-se de les ajudes
Podran sol·licitar-les els titulars d’explotacions avícoles de producció o reproducció inscrites en el Registre d’Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana que hagen estat sotmeses oficialment a restriccions d’entrada d’animals a conseqüència dels focus de Newcastle.
La Generalitat finançarà íntegrament la convocatòria amb fons propis corresponents a l’exercici 2026.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats des de l’endemà de la publicació del decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
L’objectiu del Consell és evitar que les pèrdues derivades de la paralització obligatòria de l’activitat comprometen la continuïtat de les explotacions afectades.
La Generalitat destaca també la importància del sector avícola en la cadena agroalimentària i en la generació d’ocupació, especialment en zones rurals.


Troben ceràmica de l’edat del ferro i noves estructures a l’Illa Grossa de Columbretes

Castelló incorpora 116 persones al programa municipal d’ocupació temporal

Castelló envia tretze efectius i dues embarcacions per a donar suport als rescats a la Safor i la Marina Alta

L’Intermaquinas Benicarló guanya a Logronyo i encadena el segon triomf en la Segona FEB


