
Orpesa vibra amb dos nits de flamenc i encara la recta final del festival


Orpesa ha convertit este cap de setmana la música flamenca en una de les grans protagonistes de la seua agenda cultural amb la celebració del Festival Flamenc d’Orpesa, una cita que ha reunit artistes de diferents estils i generacions a l’esplanada del carrer Ribera Forner.
La programació va començar divendres amb Fede Núñez, que va obrir el festival amb una actuació marcada pel ball i la força del taconeig. A continuació, Cristian de Moret va portar a l’escenari una proposta de flamenc fusió en què les arrels del gènere es van combinar amb sonoritats i influències més contemporànies.
La segona jornada, celebrada dissabte, va mantindre el nivell del cartell amb Irene Ribas i una de les actuacions més esperades de l’edició: la de Marina Heredia. La cantaora granadina, amb una consolidada trajectòria dins del flamenc, va ser l’encarregada de posar el punt final a la nit del dissabte.
Una cita oberta a diferents maneres d’entendre el flamenc
Les dos primeres jornades han permés mostrar diferents formes d’interpretar el flamenc, des de les expressions més tradicionals fins a propostes obertes a la fusió i a nous llenguatges musicals.
La cita ha convertit Ribera Forner en un punt de trobada per a veïns, visitants i aficionats al flamenc, dins d’una programació pensada també per mantindre l’activitat cultural al municipi una vegada acabats els mesos centrals de l’estiu.
Després de les quatre actuacions celebrades entre divendres i dissabte, el festival tenia previst culminar este diumenge amb Andrés Barrios, pianista i compositor que havia d’oferir a les 20.00 hores una proposta en què el piano s’acosta al flamenc des d’una mirada personal i contemporània.
El festival està impulsat per l’Ajuntament d’Orpesa, a través de la Regidoria de Festes, amb la col·laboració de l’Associació Local La Posada de Avelino.
Amb esta iniciativa, Orpesa reforça la seua oferta cultural de setembre i amplia les propostes dirigides tant al públic local com als visitants que continuen triant el municipi fora de la temporada alta.


‘Miradas Rurales’ arriba a Torás per reivindicar el patrimoni i la vida dels pobles del Palància-Millars

Iván Espinosa de los Monteros protagonitzarà la pròxima conferència del cicle Àgora Nules

Simó proposa una moratòria per a frenar la conversió de baixos comercials en infrahabitatges

Conecta Leader impulsa set cursos gratuïts per millorar les competències digitals al món rural


