
Castelló destina 59.000 euros a les festes de carrer i dels barris


El Consell Rector del Patronat Municipal de Festes de Castelló ha aprovat la concessió de 59.000 euros en subvencions per a col·laborar en l’organització de les festes de carrer i les celebracions dels barris i grups perifèrics durant l’exercici 2026.
La presidenta del Patronat i regidora de Festes, Noelia Selma, ha explicat que aquestes ajudes arribaran a més d’una trentena d’associacions festives, culturals i veïnals. L’objectiu és contribuir a sufragar les despeses derivades de les diferents activitats organitzades al llarg de l’any.
La primera línia de subvencions està destinada a les tradicionals festes de carrer i compta amb una dotació global de 24.000 euros. Les ajudes es distribuiran entre deu entitats vinculades a les celebracions de Sant Vicent, Sant Francesc i Santa Clara d’Assís, Sant Blai, la Mare de Déu del Carme, Sant Antoni Abat, la Mare de Déu del Lledó i Lope de Vega, Santa Bàrbara, Sant Fèlix de Cantalici i Sant Roc, tant al Raval com a la Vila.
Selma ha destacat que aquestes celebracions formen part de la cultura popular i de la identitat festiva de Castelló. Segons ha assenyalat, la seua continuïtat permet conservar tradicions arrelades als carrers i afavorir la participació de residents procedents d’altres zones de la ciutat.
La segona convocatòria està dirigida a les festes dels barris i grups perifèrics i disposa d’un pressupost de 35.000 euros. En aquest cas, les beneficiàries són 22 associacions repartides pel conjunt del terme municipal, des del Grau fins als barris perifèrics i les urbanitzacions de muntanya.
Entre les entitats que rebran suport econòmic figuren les associacions dels grups Benadressa, Roquetes, Primer Molí, Reyes, Sant Josep Obrer, Perpetu Socors i Sant Artur, així com col·lectius veïnals de Venta Nova, el Tossal Gros, el Meridià, les Galeres, la Devesa, el Racó del Mercader i altres zones de Castelló.
Les ajudes permetran afrontar les despeses de festes com Sant Antoni, les celebracions patronals, les programacions d’estiu o les activitats nadalenques, entre altres propostes desenvolupades durant l’any.
La regidora ha subratllat que aquestes festes funcionen com a punts de trobada, fomenten la convivència i contribueixen a dinamitzar els barris. Selma també ha reconegut el treball de les associacions responsables de mantindre les celebracions i preparar activitats obertes al conjunt de la ciutadania.


Castelló viurà un espectacular «Regreso a la Ciudad» amb 60 espectacles de teatre al carrer

La Diputació mobilitzarà quatre milions d’euros amb el nou Bono DipuComerç

Carrasco destaca l’edifici Borrull com una nova etapa per als serveis socials de Castelló

El PPCS destaca l’impuls del Bono DipuComerç als autònoms i negocis locals




