
Els Premis Síndrome de Down Castellón celebraran cinc edicions d’avanços compartits en inclusió


Síndrome de Down Castellón celebrarà el 15 d’octubre la cinquena edició dels seus premis, uns reconeixements destinats a visibilitzar les persones i organitzacions que treballen per una província més inclusiva. La gala començarà a les 19.00 hores a l’Hotel Intelier Rosa de Castelló sota el lema «Mucho de lo que presumir».
El jurat es va reunir el 23 de setembre per a valorar les candidatures i decidir els guardons, que es donaran a conéixer durant la cerimònia. En esta edició està format per representants de CaixaBank, la Universitat Jaume I i Onda Cero Castellón-Vila-real.
Els premis mantenen les categories de Fidelitat, Voluntariat, Inclusió Laboral, Compromís Social i Centres Educatius Inclusius. A estes se sumen un Premi Honorífic i una Menció Especial.
Els guardons reconeixeran la creació d’oportunitats laborals, el voluntariat, la col·laboració continuada i els projectes educatius que faciliten la participació de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Entre les candidatures figuren empreses i entitats com Equipe Cerámicas, Sacmi, Mediterráneo Golf, Salera, Inserta Empleo i el Villarreal CF en la categoria de Fidelitat. En Inclusió Laboral opten al premi Consum, Carrefour, Nealis, Decathlon Castellón, Eurofins i Grupo Inditex.
La categoria de Compromís Social inclou centres educatius, empreses i iniciatives com l’IES Penyagolosa, el CEIP Jaume I, el programa Endavant del Villarreal CF, El Corte Inglés, Grespania, Laboratorios Farmacia Calduch i Andacar 2000, entre altres.
També s’han presentat cinc candidatures de centres educatius inclusius i cinc persones opten al reconeixement per la seua acció voluntària.
La presidenta de la Fundació, Carolina Ballester, ha explicat que el lema reivindica els èxits assolits gràcies a la implicació conjunta de les famílies, les empreses, les administracions, els centres educatius i la ciutadania. “Volem presumir de tot el que hem aconseguit, però, sobretot, d’haver-ho aconseguit al costat de moltes persones i organitzacions”, ha assenyalat.
La gala comptarà amb el suport de Grespania, Altadia, GE Vernova, Salera, Laplana Granados Monlleó, Pamesa, Idear Ideas i Vithas.
Síndrome de Down Castellón atén prop de 300 persones de tota la província mitjançant programes d’atenció primerenca, formació, ocupació, suport psicoeducatiu, envelliment saludable, voluntariat i oci. Amb estos premis, l’entitat vol celebrar el camí recorregut i reforçar les aliances necessàries per a continuar creant oportunitats reals.


Castelló avança cap a una nova rebaixa de l’IBI i manté l’exempció de la taxa de terrasses en 2027

Castelló convoca un concurs de vídeos breus per a mostrar les diferents formes de viure la felicitat

Castelló celebra el 9 d’Octubre amb la Desfilada de les Tres Cultures, música i danses tradicionals

TVCS retransmetrà en directe la celebració del 9 d’Octubre a Castelló des de les 11.45 hores

Begoña Carrasco destaca la coordinació amb la Policia Nacional com a clau per a la seguretat de Castelló
La celebració dels Sants Àngels Custodis reconeix Noelia Selma, Antonio Costa i la trajectòria del comissari principal Emilio Romero abans de la seua jubilació

