
Nules celebra del 2 al 12 d’octubre les festes patronals de la Mare de Déu de la Soledat
La programació combina els Jocs Florals, actes religiosos, celebracions populars, activitats infantils i festejos taurins, amb l’actuació de l’orquestra La Panorama el 8 d’octubre com un dels principals reclams


Nules celebrarà del 2 al 12 d’octubre les festes patronals en honor de la Mare de Déu de la Soledat amb una programació cultural, religiosa, musical i popular pensada per a públics de totes les edats.
Els Jocs Florals Vila de Nules seran els encarregats d’obrir oficialment unes celebracions en les quals la cultura tornarà a ocupar un lloc destacat. A partir del dissabte 3 d’octubre començaran també els actes taurins, amb un cartell format per cinc bous: quatre patrocinats per l’Ajuntament i un per la Penya El 7.
La programació inclourà dues vesprades d’exhibició de vaques, amb tancament previ des del carrer de les Torres, i una nit de bou embolat de corro organitzada per la Penya Desubikats. La Penya Cultural Taurina patrocinarà una de les jornades de vaques, mentre que la Penya El 7 prepararà una exposició taurina amb la col·laboració de fotògrafs locals.
Una de les novetats serà una vesprada taurina infantil amb transhumància, carretons, manualitats i tallers per a aprendre a nugar i embolar bous. La regidora de Festes, Blanca Silvestre, ha agraït la implicació de les penyes i de la comissió del bou en l’organització dels festejos.
Els més menuts també tindran castells inflables, un musical familiar d’Aladin i un concert del grup Ramonets. El Mesó continuarà funcionant com un dels principals punts de trobada, amb vesprejos durant els caps de setmana i les vespres de festiu.
L’orquestra La Panorama actuarà a Nules el dijous 8 d’octubre en un espectacle que es preveu multitudinari. La música estarà igualment present en el Dia del Mesclaillo, que celebrarà la quarta edició amb diferents ambients musicals, així com en la tradicional Nit d’Albaes i la Nit de la Torrà.
La localitat mantindrà també el Dia de les Paelles, consolidat com una jornada de convivència i germanor entre el veïnat.
El diumenge 11 d’octubre se celebrarà el dia de la patrona, amb el trasllat de la Mare de Déu de la Soledat, la missa, l’ofrena i la processó. Al llarg de la setmana, la capella de la patrona acollirà diferents actes de veneració i la tradicional serenata.
El programa es completa amb la missa a la Residència Mare de Déu de la Soledat, la visita al Centre Respira i Alzheimer i els actes institucionals del 9 d’Octubre i del 12 d’Octubre, que inclouran la hissada de banderes.


Castelló premia la participació ciutadana en la campanya Banderes Verdes d’Ecovidrio


Castelló incorpora les propostes veïnals a la planificació de la seguretat de la Magdalena

Castelló impulsa set sectors residencials per a construir 4.200 habitatges


