
Castelló reunirà les cultures d’Espanya i Hispanoamèrica en les Jornades de la Hispanitat
La plaça d’Isabel-Clara Simó acollirà els dies 10 i 11 d’octubre gastronomia, artesania, actuacions folklòriques i una desfilada amb nou països


La restauració del Reial Santuari de la Font de la Salut i les necessitats del sector del moble han centrat les visites de la Generalitat a Traiguera i Sant Jordi. La delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, i el director general d’Administració Local, José Antonio Redorat, van mantindre reunions de treball amb els responsables municipals el 8 d’octubre.
A Traiguera, es van reunir amb l’alcalde, Javier Ferrer, i van comprovar l’estat de les obres del santuari. Aquest enclavament, vinculat a les tradicions i romeries del Maestrat, ha rebut enguany una ajuda de 150.000 euros de la Generalitat per a la seua restauració.
El projecte inclou la renovació del paviment, amb la substitució de les lloses deteriorades per empedrat tradicional. També preveu recuperar els revestiments originals de les façanes est i oest del palau, la Casa dels Capellans, l’església i l’hostatgeria.

Les actuacions es completen amb la restauració de la decoració original del pati de l’hostatgeria i la reparació de les cobertes i del lateral del pòrtic d’accés a l’església. Els treballs aborden així diferents elements del conjunt patrimonial, tant dels edificis com dels espais que els connecten.
Redorat va destacar el santuari com un símbol d’identitat del Maestrat i un lloc de trobada i pelegrinatge. Va recordar que veïns de diferents municipis del Baix Maestrat hi acudixen des de fa generacions per a mantindre tradicions compartides. A aquesta intervenció se suma una altra ajuda de 160.000 euros per a la muralla renaixentista de Traiguera, també concedida en 2026.
A Sant Jordi, Fabregat i Redorat es van reunir amb l’alcalde, Iván Sánchez, i l’equip municipal per a conéixer les principals necessitats i projectes de la localitat. La visita va incloure les instal·lacions del Grupo Forés, especialitzat en la fabricació de mobles en kit, on es van abordar els reptes de l’empresa i del sector.
Fabregat va relacionar la presència d’aquesta indústria amb la necessitat de disposar de bons accessos i connexions amb les infraestructures de transport. Va assenyalar que el moviment de matèries primeres i la distribució dels mobles requerixen aquestes connexions, que considera importants perquè els municipis d’interior puguen mantindre població i generar oportunitats.





