
Gastrónoma reunirà cuina, vi i experiències turístiques del 26 al 28 d’octubre


Gastrónoma 2026 se celebrarà del 26 al 28 d’octubre a Feria Valencia, amb una programació dedicada a la cuina, els productes i les tendències del sector. Turisme Comunitat Valenciana hi participarà a través de L’Exquisit Mediterrani i huit empreses de Creaturisme, que oferiran experiències de turisme gastronòmic, enoturisme i agroturisme.
Sota el lema «Les veus del sector», el certamen reunirà cuiners, productors, periodistes, crítics, divulgadors i creadors de contingut. La celebració de dilluns a dimecres busca facilitar les trobades comercials entre empreses, compradors i professionals.
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha participat en la presentació al CaixaForum de València. Ha destacat la professionalització, la innovació i la qualitat del sector, així com la necessitat de donar suport a les noves generacions i a les persones que divulguen la cultura gastronòmica.

La programació es distribuirà en més d’una desena d’àrees temàtiques. Entre aquestes figuren Cocina Central–L’Exquisit Mediterrani, Wine Experience, Coffee Hub, #Pandeverdad i Be Sweet. També hi haurà espais dedicats al disseny gastronòmic, l’artesania, el vi i el formatge, a més d’Aula Cooking i Espacio Mediterráneo.
Una de les novetats serà Coffee Hub, centrat en el café. La fira també estrenarà el Concurs Nacional de Cuina amb Vi, organitzat amb l’Associació Espanyola de Periodistes i Escriptors del Vi, i el Concurs de Noves Promeses de la Panaderia.
L’oferta es completarà amb una mostra de Gastro Design dedicada a l’orxata i la celebració del MMAPE a l’àrea de pastisseria professional Be Sweet. Aquestes propostes ampliaran els espais de participació i competició dins del certamen.
L’Exquisit Mediterrani tindrà presència a Cocina Central, on es faran ponències i demostracions culinàries relacionades amb productes de la Comunitat Valenciana. Paral·lelament, les huit empreses adherides a Creaturisme presentaran activitats de les tres províncies que connecten la gastronomia amb el vi, el camp i el territori.

La participació turística posarà així el focus en experiències que permeten conéixer els productes també des del seu origen i a través de les activitats dels elaboradors. Aquesta oferta complementarà les demostracions i els espais professionals de la fira.
El programa inclourà, a més, el lliurament dels reconeixements d’Ambaixadors de L’Exquisit Mediterrani a Pepe Dasí, Julieta Caruso i Sittikorn «U» Chantop, dins de les activitats anunciades per a aquesta edició.


Emergències destina 371.412 euros a equipament i assegurances del voluntariat de Protecció Civil

Una exposició recupera les aules i el llegat de l’Escola Provincial de Ceràmica d’Onda

Sergio Toledo dirigirà el comité de campanya del PP de Castelló per al 29 de novembre
Vicent Sales s’encarregarà del vot exterior i Ester Giner coordinarà el treball al Grau, amb el suport d’afiliats i voluntaris als barris

L’Orquestra de la Comunitat Valenciana obri hui la temporada de tardor de l’Auditori de Castelló


